Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: Wszyscy Święci
Dziś jest: Piątek, 01 listopada 2024

RADOM

Stanąć, trąbić czy zawracać? Korytarz życia w Radomiu - teoria kontra praktyka

czwartek, 16 stycznia 2020 13:47 / Autor: Weronika Chochoł
Stanąć, trąbić czy zawracać? Korytarz życia w Radomiu - teoria kontra praktyka
fot. wikipedia.pl (TypeZero)
Weronika Chochoł

Ma ułatwić przejazd służbom ratunkowym, jednak zdarza się, że kierowcy nie wiedzą, jak go stworzyć i jak się zachować w przypadku zagrożenia. Chociaż już od ponad miesiąca tworzenie korytarza życia nie jest oznaką odpowiedzialności i dojrzałości, a  o b o w i ą z k i e m  kierowców, to nie wszyscy wiedzą jak ten obowiązek spełnić.  

Od 6 grudnia ubiegłego roku obowiązują przepisy wprowadzające obowiązek jazdy na suwak i tworzenia korytarza ratunkowego. Jak wykonać korytarz życia? - To bardzo proste - mówi podinsp. Stanisław Popiel z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji zs. w Radomiu:

                 

Tyle teorii, a jak sytuacja wygląda w praktyce, kiedy liczą się sekundy, a na szali - ludzkie życie? - Kierowcy są coraz bardziej świadomi, chociaż często cały czas na drodze panuje chaos, kiedy nadjeżdża pojazd uprzywilejowany - mówi ratownik medyczny Paweł Stefaniuk i dodaje: - Najgorsze, co można zrobić to zatrzymać samochód. Lepiej wykonać jakikolwiek ruch w stronę krawędzi jezdni. Ratownicy mają za sobą wiele niebezpiecznych sytuacji drogowych: 

O zdanie zapytaliśmy zawodowego kierowcę z Radomia. Jego zdaniem zmiana przepisów zdaje egzamin, jednak wciąż zdarzają się wyjątki: 

Nie ma się nad czym zastanawiać - tu chodzi o ludzkie życie! - przypomina ratownik Paweł Stefaniuk: 

Korytarz życia, inaczej korytarz ratunkowy (emergency corridor), to pas ruchu przeznaczony dla pojazdów uprzywilejowanych, które poruszają się w korku, między stojącymi samochodami, tj. dla policji, straży pożarnej, karetki pogotowia ratunkowego, a także dla służb autostradowych, a nawet lawet i pozostałych służb, których zadaniem jest sprzątniecie miejsca wypadku.