Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Jan Pasterski
Patron dnia: św. Stefan IX, papież WIELKI PIĄTEK
Dziś jest: Piątek, 29 marca 2024

PORT LOTNICZY WARSZAWA RADOM

Na wiadukcie będą zadaszone przystanki autobusowe

czwartek, 03 października 2019 10:31 / Autor: Radosław Mizera
Radosław Mizera

Ok. 60 mln złotych będzie kosztowała budowa nowego wiaduktu wzdłuż ulicy Lubelskiej w Radomiu. Nowy obiekt będzie miał około 20 metrów szerokości, a więc pomieści cztery pasy ruchu (pod dwa w każdą stronę). Na wiadukcie zostaną wybudowane zadaszone przystanki autobusowe dla pasażerów Portu Lotniczego w Radomiu.

Konrad Frysztak, wiceprezydent Radomia wyjaśnił, że pierwotnie PKP PLK planowała wybudowanie nowego peronu kolejowego dla pasażerów lotniska za budynkiem huty szkła na ulicy Szklanej. - W międzyczasie zmieniła się koncepcja. Ustalono, że przystanek kolejowy wzdłuż kolejowej ósemki powstanie pod wiaduktem na Lubelskiej. Musimy wybudować szerszy wiadukt tak, aby zmieściły się na górze obiektu przystanki autobusowe, które będą zadaszone. To wszystko spowodowało, że do kosza musieliśmy wyrzucić całą dokumentację dotyczącą budowy wiaduktu - powiedział Konrad Frysztak.

Przypomnijmy, że PKP Polskie Linie Kolejowe mają zbudować w Radomiu nową stację w rejonie wiaduktu przy ulicy Lubelskiej. Z Radomia Wschodniego będzie można przesiąść się do autobusu na lotnisko w Radomiu.

- Stary wiadukt trzeba rozebrać. Jest mocno zdegradowany. Wiadukt chcemy wybudować do końca 2021 roku. Szacunkowy koszt inwestycji to około 50-60 mln złotych - dodaje Konrad Frysztak.

Obecnie trwa modernizacja linii kolejowej nr 8 (Radom - Warszawa). W październiku pociągi między Czachówkiem Południowym i Warką pojadą nowym torem. Wiceprezydenta Radomia zapytaliśmy o stan prac w granicach administracyjnych miasta. - Pozwolenia na budowę wydaje wojewoda mazowiecki. Z punktu widzenia miasta prace kolejowe dotycząca trzeciego odcinka budowy trasy N-S, która będzie biegła wzdłuż torów kolejowych. Na szczęście jesteśmy po uzgodnieniach z kolejarzami. Cały proces trwał prawie 1,5 roku. Po drugie, oczekujemy porozumienia z PKP PLK przy remoncie wiaduktu na Kozienickiej, przy salonie samochodowym. Chcemy, by dobudowano tam jedno przęsło kolejowe, dzięki czemu poprowadzimy trasę N-S - poinformował Konrad Frysztak, z którym rozmawiał Radosław Mizera:

ZAPRASZAMY DO NAS