Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
KTO RANO WSTAJE
Kasia Kozimor, Tomek Waloszczyk
Patron dnia: św. Stefan IX, papież WIELKI PIĄTEK
Dziś jest: Piątek, 29 marca 2024

RADOM

Znowu zbyt drogo...

czwartek, 15 marca 2018 17:14 / Autor: Michał Kaczor
Michał Kaczor

Zbyt drogie oferty na projekt przebudowy wiaduktu na ul. Żeromskiego. Miasto chce wykonania dokumentacji za 200 tys. zł, a najtańsza oferta to prawie 700 tys. zł.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu otworzył oferty na dokumentację przebudowy wiaduktu na ul. Żeromskiego. Najtańsza oferta jest ponad trzykrotnie zbyt droga.

MZDiK chciał sporządzenia dokumentacji za 200 tys. zł. Do przetargu wpłynęły natomiast trzy oferty: 675 tys zł (Biuro Projektów Drogowo-Mostowych z Warszawy), 681 tys. zł (ZNAK Gdańsk) i 986 tys. zł (CertusVia z Warszawy).

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji będzie teraz analizował oferty. Jeśli nie zdecyduje się zwiększyć kwoty na tę inwestycję, konieczne będzie rozpisanie kolejnego przetargu.

To kolejna inwestycja, na realizację której wpłynęły zbyt drogie oferty. Przypomnijmy, że wcześniej MZDiK otrzymał zbyt wysokie kosztorysy na remont mostu na Krzewieniu, o czym pisaliśmy TUTAJ oraz pierwszego etapu budowy trasy N-S – więcej o tym TUTAJ

WIadukt na ul. Żeromskiego ma być rozebrany, a na jego miejscu powstanie nowy. Koncepcję przeprawy przygotowała Miejska Pracownia Urbanistyczna w Radomiu. Nowy wiadukt ma mieć szerokość około 20 metrów. Poszerzenie to pozwoli na zmieszczenie na nim czterech pasów ruchu - dwóch w każdym kierunku - oraz ciągów pieszo-rowerowych po obydwu stronach jezdni. Powstaną schody dla pieszych do ulic Siennej, Metalowej i Średniej. Jeżeli kolej zdecyduje się też na budowę przystanku kolejowego w okolicach ulicy Szklanej - rezerwa terenu jest pozostawiona przy dawnej hucie szkła Żar - istnieje możliwość dobudowania dodatkowych zejść na peron oraz wyznaczenia przystanków autobusowych na wiadukcie.

Według koncepcji MPU spore zmiany komunikacyjne mają nastąpić po stronie Dzierzkowa. Ulice Średnia i Metalowa mają stać się drogami dwukierunkowymi. Wyjazd z nich do ulicy Lubelskiej ma odbywać się przez nowy węzeł, dzięki czemu możliwe będą tam wszystkie relacje. Ruch ma natomiast zostać uspokojony na końcówce ulicy Kaszubskiej, z której wyjazd w prawo będzie dostępny wyłącznie dla rowerów i autobusów miejskich linii 14. Koncepcja nie obejmuje natomiast skrzyżowania ulic Żeromskiego i Zbrowskiego, które ma być w oddzielnym opracowaniu projektowym. Cały obiekt ma mieć około 150 metrów długości, ale część nadziemna będzie krótsza niż teraz.