Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Leon IX, papież
Dziś jest: Piątek, 19 kwietnia 2024

RADOM

[Aktualizacja] Nie mogą wrócić z wakacji! - Neckermann odpowiada

poniedziałek, 16 lipca 2018 11:32 / Autor: Magdalena Gliszczyńska
foto: Monika Bator-Gregorczyk
Magdalena Gliszczyńska

200 Polaków, wśród nich radomianie, utknęło na lotnisku na Majorce. Już drugi dzień czekają na samolot powrotny do Warszawy. Lot nie wiadomo z jakich przyczyn został odwołany. Organizatorem wakacji jest biuro podróży Neckermann.

O sytuacji poinformowała nas Monika Bator-Gregorczyk, radomska lekarka, która spędzała na Majorce wakacje z całą rodziną - mężem i dwójką dzieci. Jak mówi na lotnisku jest chaos, nikt nic nie wie, ministerstwo i urząd marszałkowski odsyłają do biura podróży, a chodzi nie tylko o Neckermanna, ale także o inne renomowane biura, m.in. Tui

200 Polaków na Majorce i tyle samo na greckiej wyspie Kos - taką informację turyści z Majorki otrzymali z Urzędu Marszałkowskiego w Warszawie

Jak dodaje Monika Bator-Gregorczyk najgorzej niewygody i trudną sytuację znoszą dzieci

Obecnie podróżni przebywają w hotelu pod Palmą. Neckermann nie odpowiada. Samolotu nadal nie ma. Nie ma też informacji od polskiego biura, na miejscu nie ma też rezydenta. Jak poinformowała nas Marta Milewska rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, rzeczywiście turyści z Polski dzwonią do urzędu i informują o swojej sytuacji. - My jednak możemy pomóc tylko w sytuacji, kiedy konkretne biuro ogłasza upadłość. Umowy tak są skonstruowane, że w takiej sytuacji należy oczekiwać pomocy z biura podróży, bądź u przewoźnika - tłumaczy Marta Milewska.

Otrzymaliśmy także oficjalne stanowisko biura podróżny Neckermann:

- Zgodnie z informacją jaką uzyskaliśmy od przewoźnika, opóźnienie lotu jest spowodowane usterką techniczną samolotu. Zdajemy sobie sprawę z niedogodności, ale w takim przypadku priorytetem jest zawsze bezpieczeństwo klientów. Start samolotu z Majorki przewidywany jest o godzinie 13.00. Klienci są pod opieką, otrzymali świadczenia: wszyscy zostali zakwaterowani w hotelach, mają zapewnione wyżywienie - poinformowała Magdalena Plutecka PR Manager, Rzecznik Prasowy Neckermann Podróże. Dodaje też, że: - Samolot czarteruje biuro podróży TUI, które pozostaje w bezpośrednim kontakcie z przewoźnikiem. My mamy blok miejsc – opóźnienie dotknęło 54 klientów Neckermann Podróże - mówi Magdalena Plutecka.