Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
CZŁOWIEK Z BLISKA
Małgorzata Świtała
Patron dnia: bł. Joanna Maria de Maille, wdowa WIELKI CZWARTEK
Dziś jest: Czwartek, 28 marca 2024

RADOM

Budżet Obywatelski: czas start!

sobota, 13 kwietnia 2019 15:52 / Autor: Weronika Chochoł
fot. Weronika Chochoł/Radio Plus Radom
Weronika Chochoł

Od najbliższego poniedziałku przez tydzień będzie można zgłaszać swoje projektu do przyszłorocznego Budżetu Obywatelskiego. Do podziału jest blisko 6 milionów złotych.

Przyszłoroczna edycja radomskiego Budżetu Obywatelskiego będzie różnić się od tego, co znali radomianie po poprzednich odsłonach. Proponowane zmiany dostosowują radomski Budżet Obywatelski do nowych zapisów ustawy o samorządzie gminnym. Zgodnie z nimi w Radomiu nie ma już możliwości podziału miasta na obszary terytorialne. W związku z tym w projekcie zarządzenia nadchodzącej edycji Budżetu Obywatelskiego będzie obowiązywał nowy podział środków w rozbiciu na 3 kategorie: do 50 tysięcy, do 400 tysięcy i powyżej 400 tysięcy złotych. Pozostanie również obszar instytucjonalny, tzw. szkolny. Dobra wiadomość jest taka, że w przyszłym roku na budżet obywatelski przeznaczonych zostanie 5 800 000 zł - o milion więcej niż w poprzednich latach.

W tym roku wnioski przyjmowane będą od poniedziałku, 15 kwietnia do niedzieli, 21 kwietnia. Swoje projekty zgłaszać można osobiście w czterech miejscach:

  • Biurze Rady Miejskiej (ul. Moniuszki 9, pok. 13A)
  • Centrum Organizacji Pozarządowych ( ul. Struga 1)
  • Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego (Kilińskiego 30, pok. 19)
  • Referacie Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego (Żeromskiego 53, pok. 104)

Można je również przesyłać za pośrednictwem strony internetowej www.konsultacje.radom.pl. Tam znaleźć można również harmonogram punktów mobilnych.

- Projekty powinny być jak najprostsze. Nie wymagamy skomplikowanych kosztorysów czy rysunków technicznych. Wymagamy jedynie, aby wskazali Państwo miejsce, określili, ile ma to kosztować i co tak naprawdę chcielibyście zrealizować. Resztą zajmujemy się my. Im szybciej zgłoszony zostanie wniosek - tym lepiej - mówi Mateusz Tyczyński - dyrektor kancelarii prezydenta:

 

Głosowanie potrwa od 5 do 21 lipca, a jego wyniki mają zostać ogłoszone do 18 sierpnia.