RADOM
Kolejarze: w grudniu pojedziemy pociągiem z Radomia do Warszawy
Prawdopodobnie w grudniu pojedziemy pociągiem z Radomia do Warszawy. Pod koniec roku planowane jest uruchomienie odcinka po jednym torze na trasie Radom - Warka.
Trwają prace przy modernizacji linii kolejowej nr 8. Możliwe, że z Radomia do Warszawy pojedziemy pociągiem już w grudniu.
- Między Warką i Radomiem Polskie Linie Kolejowe budują drugi tor. Ułożono już szyny i podkłady na 22-kilometrowym odcinku. Osadzone są także słupy sieci trakcyjnej. Nowy tor jest na moście kolejowym nad Pilicą. Przywrócenie ruchu pociągów pomiędzy Warką a Radomiem planowane jest po jednym torze jeszcze w grudniu - mówi Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Od 30 sierpnia pociągi pojadą drugim torem między Czachówkiem i Warką. Trwają prace przy budowie przystanków Radom Stara Wola i Warka Miasto.
- Na przystankach w Strzyżynie i Grabowie zbudowane zostały konstrukcje peronów. Nowe przystanki rosną także w Warce i Radomiu. Budowany jest przystanek Radom Stara Wola. Wykonawca pracuje teraz przy budowie nowego odwodnienia. Kształtu nabiera także przystanek Warka Miasto przy ul. Lotników - tłumaczy Karol Jakubowski.
Na stacji Warka wykonawca będzie kończył przejście podziemne i drugi peron. W Bartodziejach budowany jest z odzyskanego materiału nowy nasyp kolejowy. Przed modernizacją odcinek między Warką a Radomiem był jednotorowy. Po wybudowaniu drugiego toru, więcej pociągów wyjedzie na trasę Warszawa – Radom.
Postępują prace między Czachówkiem a Warką.
- Od 30 sierpnia planowane jest wznowienie ruchu pociągów po drugim zmodernizowanym torze – pierwszym torem pociągi kursują już od jesieni zeszłego roku. Na czynnych przystankach Sułkowicach, Krężelu, Michalczewie, Gośniewicach i Chynowie, prace koncentrują się w obszarze przylegającym do modernizowanego drugiego toru. Na peronach są ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz nowe oświetlenie. Zapewniony jest dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Są pochylnie oraz ścieżki naprowadzające - tłumaczy Jakubowski.
Zakończenie wszystkich prac między Czachówkiem i Warką planowane jest na IV kwartał 2020 roku, a między Warką i Radomiem na drugą połowę 2021 roku.