Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJOWA POCZTA MARKA SIEROCKIEGO
Marek Sierocki
Patron dnia: święci Apostołowie Piotr i Paweł
Dziś jest: Środa, 29 czerwca 2022

Wydarzenia

Kolejne autobusy elektryczne w przyszłym roku wyjadą na ulice Radomia

środa, 20 kwietnia 2022 14:55 / Autor: Magdalena Król
Magdalena Król

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej wzbogaci się o 6 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych marki Solaris. Elektryczne przegubowce będą obsługiwać linię nr 7. Zgodnie z założeniami, dostawy autobusów powinny zostać zrealizowane sukcesywnie, od lutego do sierpnia 2023 roku.

Solaris Bus & Coach sp. z o.o. dostarczy Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacji w Radomiu 6 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych 18 m klasy MEGA, z trzema dwuwyjściowymi ładowarkami mobilnymi oraz wybuduje stację szybkiego ładowania pantografowego na pętli przy ul. Królowej Jadwigi. Elektryczne przegubowce obsługiwać będą linię nr 7, biegnącą między osiedlami Michałów i Południe.

Oferta Solarisa była jedyną złożoną w przetargu rozstrzygniętym przez MPK 20 kwietnia br. Opiewa na kwotę 19 800 000 zł netto (24 354 000 zł brutto). Zamówienie związane jest z realizacją przez miejską spółkę projektu pn. „Rozwój elektromobilności w transporcie zbiorowym Miasta Radomia, poprzez zakup 6 autobusów elektrycznych 18 m wraz z infrastrukturą”, dofinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego: „Zielony transport publiczny (Faza I)”. Na ten cel MPK ma zapewnioną z NFŚiGW
dotację w wysokości 12 622 500 zł oraz niskooprocentowaną pożyczkę w wysokości 5 237 500 zł.

Zgodnie z założeniami, dostawy autobusów powinny zostać zrealizowane sukcesywnie, od lutego do sierpnia 2023 roku. Podpisanie kontraktu z Solarisem planowane jest przed końcem kwietnia.

Obecnie we flocie MPK eksploatowanych jest 19 autobusów elektrycznych 12-metrowych, pozyskanych przez Gminę Miasta Radomia oraz Spółkę w ramach projektów dofinansowywanych środkami UE). Wraz z 42 autobusami zasilanymi sprężonym gazem ziemnym (CNG), stanowi to większościowy udział taboru zero- i niskoemisyjnego we flocie MPK, co wpisuje się w proekologiczną politykę władz miasta.