Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
POPOŁUDNIE PLUS RADOM
Sylwia Pysiak
Patron dnia: św. Marek, Ewangelista
Dziś jest: Czwartek, 25 kwietnia 2024

REGION

Zespół roboczy wypracuje zasady współpracy?

środa, 09 maj 2018 08:26 / Autor: Weronika Chochoł
fot. pixabay.com (stevepb)
Weronika Chochoł

Powołany zostanie zespół roboczy, którego zadaniem będzie wyznaczenie możliwych kierunków działań i wypracowanie zasad współpracy pomiędzy Zrzeszeniem Producentów Papryki RP i Unilever. Chodzi o reklamę, z której dowiadujemy się, że "najlepsza papryka pochodzi z Hiszpanii".

Przypomnijmy, chodzi o reklamę papryki ostrej z Hiszpanii jednej ze znanych firm produkujących przyprawy. Z reklamy wynika, że kraj pochodzenia jest gwarancją smaku, a co za tym idzie - najlepsza papryka pochodzi właśnie z Hiszpanii. - To niewłaściwe, że w Polsce, która jest bardzo znaczącym producentem papryki w Europie reklamuje się "obcą" paprykę. To w znacznym stopniu obniża wartość naszej produkcji. - mówi Mirosław Łuska - prezes Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej.

Przedstawiciele Unilever Polska oraz Zrzeszenia Producentów Papryki RP spotkali się w Urzędzie Gminy w Potworowie, by przedyskutować tematy ujęte w liście otwartym wystosowanym przez Zarząd Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej do Unilever Polska w sprawie spornego przekazu w reklamie.

W trakcie spotkania Unilever przekonywał, że kwestionowany przekaz reklamowy nie miał na celu dyskredytowania polskich producentów papryki oraz jakości ich produkcji, ponieważ nie odnosi się w żadnym momencie do produkcji papryki w Polsce. Z kolei przedstawiciele Zrzeszenia Producentów Papryki RP podtrzymali swoje stanowisko, że użyte w spocie sformułowanie może sugerować, że papryka produkowana w Hiszpanii jest lepsza od polskiej.

Strony postanowiły powołać zespół roboczy, którego zadaniem będzie wyznaczenie możliwych kierunków działań i wypracowanie zasad współpracy pomiędzy Zrzeszeniem Producentów Papryki RP i Unilever.

Strony jednomyślnie stwierdziły, że niezwykle ważne jest budowanie świadomości konsumenckiej o lokalnych – polskich produktach rolnych, w tym o produkcji papryki w Polsce. Przedstawiciele Unilever przedstawili ZPPRP możliwość wsparcia Zrzeszenia w podnoszeniu świadomości konsumentów o produkcji papryki w Polsce i jej walorach. To również należało będzie do zadań zespołu, który wkrótce ma zostać powołany.