Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJOWA POCZTA MARKA SIEROCKIEGO
Marek Sierocki
Patron dnia: św. Stefan IX, papież WIELKI PIĄTEK
Dziś jest: Piątek, 29 marca 2024

REGION

Liderzy cyfryzacji na Mazowszu

wtorek, 14 grudnia 2021 10:01 / Autor: Monika Nowakowska
foto: Urząd Marszałkowski
Monika Nowakowska

Urzędnicy z Ożarowa Mazowieckiego, Ostrołęki i Mińska Mazowieckiego liderami cyfryzacji na Mazowszu - pracownicy z Radomia  wyróżnieni. Nagrody wręczył marszałek Adam Struzik.

Samorząd województwa mazowieckiego od lat wspiera i docenia działania dążące do rozwoju cyfryzacji w regionie. Cel jest jeden – zapewnienie mieszkańcom i przedsiębiorcom dostępu do wiedzy i cyfrowych usług. Szczególny nacisk stawiany jest na podnoszenie umiejętności informatycznych i informacyjnych wśród mieszkańców, przedsiębiorców i urzędników. Ważną rolę w tych działaniach zajmują samorządy lokalne. I to właśnie do nich skierowany był konkurs „Samorządowy Lider Cyfryzacji”.

- Ostatni rok był szczególnym sprawdzianem funkcjonowania rozwiązań cyfrowych ze względu na rozprzestrzenianie się pandemii koronawirusa – mówi marszałek Adam Struzik. – Ten trudny czas uświadomił nam wszystkim, jak istotną rolę odgrywa komunikacja elektroniczna, sprawne systemy teleinformatyczne, towarzyszące im aplikacje i usługi. Dzięki tym rozwiązaniom możliwa jest realizacja zadań służbowych i potrzeb mieszkańców - dodaje.

Laureaci konkursu zostali docenieni m.in. za serwis internetowy umożliwiający przeglądanie map geodezyjnych i umożliwiający prowadzenie rejestrów geodezyjnych; wymyślenie Fantoma (cyborga) urzędnika - program zastępujący urzędnika, a który generuje, przygotowuje i wysyła zamówione dokumenty czy wprowadzenie usług elektronicznych takich jak: „przyjazne” deklaracje, gdzie w bardzo intuicyjny i przystępny sposób można zapłacić podatek rolny czy podatek od nieruchomości.

Komisja przyznała również wyróżnienia dla Urzędu m. st. Warszawy oraz Urzędu Miejskiego w Radomiu. Platforma mojaWARSZAWA umożliwia mieszkańcom zrealizowanie wielu spraw urzędowych online, 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku, a co najważniejsze w pełni samodzielnie, bez konieczności kontaktu z urzędnikiem. W odróżnieniu od innych tego typu rozwiązań platforma nie pełni jedynie zadania klasycznej skrzynki podawczej, a zapewnia pełną interakcję z urzędem i urzędnikiem.

Drugim wyróżnionym został Urząd Miejski w Radomiu, który zaprezentował Zintegrowany System Informacji o Nieruchomościach Publicznych. To spójna platforma wspomagająca gospodarowanie miastem. Jej stworzenie było możliwe dzięki połączeniu zdigitalizowanego archiwum dokumentów dotyczących nieruchomości. System wpisuje się w realizowaną ideę Smart City.