Na antenie: PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radia Plus Radom
Patron dnia: 18 sierpnia - bł. Sancja Szymkowiak, zakonnica
Pochmurno

25°C

Radom

Pochmurno

Wilgotność: 50%

Wiatr: 17.70 km/h

  • 18 Sie 2017

    Bardzo pochmurno 31°C 15°C

  • 19 Sie 2017

    Opady 27°C 15°C

Radio Plus Radom /REGION/Pociągi wróciły do Opoczna

Informacje z regionu

Pociągi wróciły do Opoczna

11 sierpień 2017 / Tekst

Zakończył trwający miesiąc remont Centralnej Magistrali Kolejowej na odcinku z Opoczna do Włoszczowy. Zamkniętą na czas prac linią ponownie jeżdżą pociągi.

Prace remontowe na Centralnej Magistrali Kolejowej prowadzone były od 10 lipca do 10 sierpnia. W tym czasie CMK był zamknięta, a pociągi jeździły objazdami. Wiązało się to ze sporymi utrudnieniami również dla podróżnych korzystających z przystanku Opoczno Południe, gdzie przez miesiąc zatrzymywały się jedynie nieliczne składy. Teraz sytuacja wróciła do normy.

A przez miesiąc PKP PLK zrobiły naprawdę sporo. W tym czasie wybudowany został nowy posterunek techniczny w Pilichowicach, zamontowano również 34 rozjazdy oraz wywieszono prawie 50 km sieci trakcyjnej. A wszystko po to, by w przyszłości pociągi mogły tu mknąć nawet 230 km/h.

Nowy posterunek w Pilichowicach podzielił szlak Opoczno Południowe - Olszamowice na dwa odcinki. Dzięki temu zwiększa się przepustowość linii, tzn. możliwość przejazdu większej liczby pociągów. Zapewniona jest także sprawniejsza obsługa składów w sytuacjach zamknięcia jednego z torów.

PKP PLK zgodnie z harmonogramem prowadzą na Centralnej Magistrali Kolejowej 5 projektów: modernizacje stacji Olszamowice i Włoszczowa Północ, prace przy budowie posterunku w Pilichowicach oraz wymianę sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice - Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice. Prace trwają od marca i zakończą się do końca roku. Większość robót była i jest realizowana bez ograniczeń w ruchu pociągów. Poziom zaawansowania wszystkich zadań zbliża się do 70 procent.

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na CMK, po zakończeniu wszystkich prac, zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200, a następnie 230 km/h. Obecne zadania są częścią większego projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

Joomla SEF URLs by Artio

ARTYSTA TYGODNIA

Land Of Confusion

39. PIELGRZYMKA RADOMSKA

SEDNO SPRAWY

sedno sprawy 1

REKLAMA

TWEETY FRANCISZKA

POLECAMY

LAS - DOBRE SĄSIEDZTWO

AUDYCJE MESKO

GRAMY Z CZARNYMI RADOM

 Drużyna M pkt
ZAKSA Kędzierzyn-Koźle 30 77
Asseco Resovia Rzeszów 30 72
PGE Skra Bełchatów 30 69
Jastrzębski Węgiel 30 67
Indykpol AZS Olsztyn 30 65
Cuprum Lubin 30 54
LOTOS Trefl Gdańsk 30 47
Cerrad Czarni Radom 30 44
ONICO AZS Politechnika W-wa 30 40
GKS Katowice 30 39
MKS Będzin 30 37
Espadon Szczecin 30 27
Effector Kielce 30 27
BBTS Bielsko-Biała 30 22
Łuczniczka Bydgoszcz 30 20
AZS Częstochowa 30 13

POLECAMY

230x190 4