PORT LOTNICZY WARSZAWA RADOM
Terminal bez opóźnień
W cieniu koronawirusa rozpoczyna się kluczowa inwestycja na radomskim lotnisku - projekt i budowa terminala. Wykonawca firma Mirbud S.A. zapewnia, że "wszystkie kontrakty budowlane są realizowane zgodnie z harmonogramami prac".
Dwa tygodnie temu firma Mirbud podpisała umowę na projekt i budowę terminala na radomskim lotnisku. W międzyczasie Polskę opanował koronawirus. Epidemia znacznie utrudnia działalność urzędów i instytucji, a jak jest w przypadku lotniska. 17 marca zarząd firmy Mirbud S.A. wydał oświadczenie, w którym zapewnia, że "wszystkie kontrakty budowlane są realizowane zgodnie z harmonogramami prac. Nie występują utrudnienia związane z dostępem do materiałów budowlanych, ekip budowlanych czy jakiekolwiek inne okoliczności, które w sposób znaczący mogłyby opóźnić realizację zawartych kontraktów".
Firma buduje obecnie m.in. stadion łódzkiego ŁKS-u, autostradę A1 na odcinku Kowal - Toruń, czy drogę ekspresową S5 koło Bydgoszczy. A jakie miejsce wśród innych inwestycji zajmuje radomski terminal? Wiceprezes MIRBUD S.A. Sławomir Nowak.
Obiekt zostanie wybudowany do końca 2021 roku za 280,5 miliona złotych. Jak będzie wyglądał? Terminal będzie miał powierzchnię 30 tys. m.kw. Urządzonych zostanie trzydzieści stanowisk check-in, dziewięć - kontroli bezpieczeństwa, zaś po osiem – kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach. Ponadto w terminalu będzie dziesięć bramek wylotowych i trzy karuzele do odbioru bagażu. W budynku będzie także duża strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi.