PORT LOTNICZY WARSZAWA RADOM
Kamień węgielny pod terminal pasażerski
W czwartek, 29 października wmurowany został kamień węgielny pod terminal pasażerski lotniska. Po uroczystości podpisano umowę na budowę dróg kołowania i płyt postojowych wraz z infrastrukturą techniczną po wschodniej stronie lotniska. Uroczystość odbyła się na terenie Portu Lotniczego Warszawa Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976, ale w związku z epidemią udział w wydarzeniu wzięła ograniczona liczba osób.
- Nie można myśleć tylko chwilą bieżącą - trzeba planować strategicznie, na dekady i pokolenia. Aby przyszłość była lepsza, należy budować, tworzyć nowe rzeczy. Takie jak lotniska w Radomiu czy Centralny Port Komunikacyjny - mówił Stanisław Wojtera, prezes Przedsiębiorstwa "Państwowe Porty Lotnicze".
Marcin Horała, wiceminister infrastruktury podkreślał, że budowa lotniska w Radomiu to element strategii zrównoważonego rozwoju. - Nie tylko największe metropolie zasługują na rozwój i wzrost gospodarczy. Lotnisko będzie katalizatorem przyciągającym kolejne inwestycje – powiedział wiceminister.
Poseł Marek Suski mówił, że lotnisko to także nowe miejsca pracy, co jest szczególnie istotne dla Radomia i regionu.
Podział województwa mazowieckiego to szansa dla całego regionu - przekonywał dr Łukasz Zaborowski z Instytutu Sobieskiego i ekspert od planowania przestrzennego, który był gościem Radia Plus Radom. Jego zdaniem hasło: "Radom stolicą województwa z międzynarodowym lotniskiem" nabiera coraz realniejszych kształtów.
Terminal będzie miał powierzchnię 30 tys. m.kw., znajdzie się tam 30 stanowisk check-in, 9 - kontroli bezpieczeństwa, po osiem – kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach. Ponadto w budynku będzie 10 bramek wylotowych i trzy karuzele do odbioru bagażu. Znajdzie się tam także duża strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi.