REGION
Elektryfikacja bez łącznicy
40 mln zł będzie kosztowała elektryfikacja kolejowej linii między Tomaszowem a Opocznem. Prace mają zakończyć się za cztery lata. Dużo dłużej przyjdzie pewnie czekać na łącznicę CMK z linią nr 25.
Inwestycja polegająca na elektryfikacji linii nr 25 między Tomaszowem Mazowiecki a Opocznem dofinansowana będzie z RPO. Dzięki unijnym pieniądzom zelektryfikowany zostanie 26-kilometrowy odcinek kolejowej linii, być może pojawią się przy niej również nowe przystanki. Inwestycja pozwoli na włączenie Opoczna w sieć połączeń obsługiwanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Umożliwi także uruchomienie pociągów w bezpośrednich relacjach do Łodzi Fabrycznej.
Władze regionu nie przewidują natomiast dobudowy łącznicy ze stacji Opoczno Południe do Słomianki. Takie połączenie Centralnej Magistrali Kolejowej z linią nr 25 rozważane było swego czasu, chociażby przy okazji planowania przebiegu kolei dużych prędkości. Budowa łącznika przekracza jednak aktualne możliwości finansowe województwa. Jedyną nadzieją na realizację inwestycji jest powrót rządu do koncepcji budowy kolei dużych prędkości. Jednak na realizację zamierzeń sprzed kilku lat trzeba będzie poczekać przynajmniej lat kilkanaście.