REGION
Kongres Promocji Mazowsza
Jak efektywnie zarządzać wizerunkiem, zbudować jego spójny obraz, ale też co robić w sytuacjach kryzysowych i jakie są największe wyzwania w promowaniu miast, gmin czy powiatów w XXI w.? Na te i inne pytania odpowiadali dziś eksperci, praktycy marketingu oraz przedstawiciele mazowieckich jednostek samorządu terytorialnego podczas VII Kongresu Promocji Mazowsza.
– Tegoroczny Kongres Promocji Mazowsza poświęcony jest marce. Cały czas musimy się uczyć, jak postępować z marką, jakie działania należy podejmować, aby była ona silna. Tworzenie marki jest bowiem bardzo odpowiedzialnym zadaniem, wymagającym współpracy wszystkich podmiotów działających na terenie danego regionu – podkreśla Izabela Stelmańska, z-ca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w UMWM.
W tym roku uczestnicy kongresu mogli wziąć udział w czterech blokach tematycznych. Podczas pierwszego poświęconego Zarządzaniu marką, uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak koordynować działania promocyjne na rzecz budowania spójnej marki oraz jak zarządzać wizerunkiem marki podczas kryzysu.
– Budowanie marki to proces długi, wymaga współpracy i koordynacji na wielu płaszczyznach i pomiędzy wieloma podmiotami. Problem pojawia się, kiedy nadchodzi kryzys. Warto pamiętać, aby w takiej sytuacji nie popełniać kardynalnych błędów, którymi najczęściej są zamknięcie przed mediami, unikanie dialogu, brak otwartej i spójnej komunikacji, brak planu działania i ich koordynacji – wymienia dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
Temat drugiego bloku to Marka w przestrzeni, w którym przedstawiona została rola systemu identyfikacji wizualnej i znaczenie architektury dla tożsamości marki miejsca. Blok trzeci to warsztaty dotyczące wykorzystania danych z monitoringu portali społecznościowych na potrzeby promocji samorządu czy te dotyczące komunikowania się przy pomocy Youtube’a.
– Chcemy, aby warsztaty nawiązywały do nowych trendów pojawiających się w marketingu. W tym roku stawiamy na skuteczną komunikację i promocję w portalach społecznościowych i na kanale YouTube – dodaje Izabela Stelmańska. Spotkanie zamknęła dyskusja o promowaniu się miasta, gminy czy powiatu przez inicjatywy sportowe czy wydarzenia kulturalne w ramach bloku kultura i sport.