Radomskie
Szkoła specjalna w Chwałowicach będzie przebudowana
Jest przetarg na przebudowę Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Chwałowicach. Placówka ma zostać przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Przedwojenny pałacyk ma zostać przystosowany dla uczniów z niepełnosprawnościami, co wiąże się z szerokim zakresem prac budowlanych. Zainteresowani wykonawcy mogą składać swoje oferty do 16 listopada.
- Mam nadzieję, że od września 2021 roku, po remoncie, będzie można tam umieścić 80, a może nawet 100 dzieci i młodzieży. Zakres zadania to przede wszystkim dostosowanie obiektu do potrzeb uczniów specjalnego ośrodka – mówi Waldemar Trelka, starosta radomski.
Szkoła ogłosiła już przetarg na kompleksową przebudowę wnętrz swojej siedziby. Zakres prac jest bardzo szeroki. W ramach inwestycji będzie wykonywana między innymi przebudowa pomieszczeń, w tym remont istniejących posadzek i podłóg oraz wymiana stolarki drzwiowej, przystosowanie łazienek i pomieszczeń dla osób niepełnosprawnych, wykonanie nowej instalacji elektrycznej oraz wodno – kanalizacyjnej i centralnego ogrzewania, a także systemu sygnalizacji pożarowej w całym budynku.
Oprócz tego ma zostać przebudowany zewnętrzny podjazd dla osób niepełnosprawnych oraz wyremontowana część piwnic, a cały obiekt ma zyskać izolację termiczną. W sumie w pałacyku ma być 15 sal lekcyjnych, gabinety dla terapeutów, pokój nauczycielski i pomieszczenia biurowo - administracyjne.
Wartość zadania to kilka milionów złotych. Firmy mogą składać oferty do dnia 16 listopada 2020 roku do godziny 8:15 w sekretariacie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Chwałowicach.
Termin realizacji prac to 20 sierpnia 2021 roku.
Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Chwałowicach jest przeznaczony dla dzieci i młodzieży z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim, z niepełnosprawnością ruchową, afazją, dla dzieci słabosłyszących, słabowidzących, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, które wymagają stosowania specjalnych oddziaływań wychowawczych, pomocy psychologiczno – pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych.