Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Patron dnia: św. Leonard Murialdo, prezbiter WIELKA SOBOTA
Dziś jest: Sobota, 30 marca 2024

KULTURA

Malarstwo Uli Świerczyńskiej

wtorek, 29 czerwca 2021 07:25 / Autor: Elżbieta Warchoł
foto: Organizatorzy
Elżbieta Warchoł

Kolejny wernisaż w Kamienicy Spotkań. 1 lipca 2021r w Kamienicy Spotkań w Radomiu przy ul. Traugutta 40 zaprezentuje swoją twórczość Ula Świerczyńska. Zobaczymy kilkanaście prac malarskich pod tytułem NARRACJE. Autorka zaprasza widzów do fantastycznego i klimatycznego świata swojej sztuki. Wernisaż o godz. 19. Wystawa będzie czynna od 5 do 8 lipca od godz. 16 do 19.

Ula Świerczyńska, urodziła się 12 grudnia 1991 roku w Kielcach. Absolwentka Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Sztuk Pięknych w Kielcach ze specjalizacją tkanina artystyczna. Za osiągnięcia artystyczne i naukowe otrzymała w roku 2004 Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w roku 2008 Stypendium Prezesa Rady Ministrów, a w roku 2010 Nagrodę Dyrektora Szkoły. W latach 2010-12 studentka Instytutu Sztuk Pięknych w Kielcach na kierunku wzornictwo. Studia pierwszego stopnia w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi na kierunku grafika ze specjalnością projektowanie graficzne ukończyła w roku 2014 z wynikiem bardzo dobrym z wyróżnieniem. W roku 2011 została stypendystką Rektora dla najlepszych studentów ASP w Łodzi.

Jej dodatkowe pasje to: gra na pianinie, tworzenie poezji, śpiew, wizaż, gotowanie, urządzanie i dekorowanie wnętrz, psychologia. W roku 2016 ukończyła zawodowy kurs wizażu w Instytucie Kształcenia Kosmetycznego w Warszawie. W latach 2016-18 wykonywała profesjonalnie makijaże okazjonalne i artystyczne, do sesji zdjęciowych, telewizji oraz na scenę. Aktualnie zajmuje się malarstwem sztalugowym, ściennym oraz tworzeniem ilustracji. W swojej pracy lubi eksperymentować, łączyć różne style i techniki (m.in. mieszanie farb z ziarnami, które nakładane impastowo tworzą wyjątkowe struktury; tworzenie plam przy pomocy herbaty; łączenie malarstwa akrylowego z rysunkiem sepią i sangwiną). Ważne jest dla niej uchwycenie nastroju jaki towarzyszy podjętemu tematowi oraz zawarcie w pracy symboli i alegorii.