Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Józef Bilczewski, biskup
Dziś jest: 23 października 2020

RADOM

Obwodnica w budowie i obiektywie

poniedziałek, 25 listopada 2013 15:25 / Autor: Radosław Mizera
Radosław Mizera

Budowa południowej obwodnicy Radomia jest coraz bardziej zaawansowana. Praktycznie na całej długości przyszłej trasy dobrze już widać, którędy będą przebiegały i jak będą wyglądały poszczególne jezdnie. Zaawansowana jest też budowa obiektów mostowych. Informację o postępach prac na wszystkich odcinkach obwodnicy przedstawił radnym w poniedziałek dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji Kamil Tkaczyk.

U zbiegu obwodnicy z aleją Grzecznarowskiego na razie ruch dwukierunkowy odbywa się po jednej jezdni. W ubiegłym tygodniu drogowcy zaczęli jednak kłaść ostatnią warstwę nawierzchni bitumicznej na przebudowanym odcinku po stronie Centrum Handlowego M1. Oznacza to, że już niebawem zostanie wprowadzona w tym rejonie stała organizacja ruchu. Coraz bliżej jest również do dopuszczenia możliwości przejazdu fragmentem obwodnicy pomiędzy aleją Grzecznarowskiego a ulicą Wyścigową.

Ulice Wyścigowa i Armii Krajowej wraz z pętlą autobusową oraz przedłużenie ulicy Witkacego między Wyścigową i Grzebieniową już od kilku tygodni służą kierowcom, pieszym i rowerzystom. Nadal nie można przejeżdżać odcinkiem między Grzebieniową i Milenijną. Dojazd wzdłuż obwodnicy do ulicy Witkacego będzie jednak niebawem możliwy, bo przed weekendem drogowcy rozpoczęli układanie masy bitumicznej.

Tymczasem w wykopie, w którym ma biec obwodnica, trwa profilowanie skarp oraz utwardzanie podłoża. W pobliżu pętli autobusowej na Prędocinku konieczne było wzmocnienie podmokłego gruntu kruszywem. Roboty były możliwe dopiero po wybudowaniu kanału pod ulicą Witkacego, odprowadzającego wodę z koryta obwodnicy. Likwidacji uległa grobla, którą do tej pory piesi przechodzili z Malczewa na Prędocinek. Wykonawca inwestycji nie zapomniał jednak o przechodniach i wyznaczył dla nich zastępczy ciąg w pobliżu budowanej kładki.

Na wiadukcie u zbiegu Wiejskiej i Godowskiej niedawno położono ostatnią warstwę masy bitumicznej, tak zwaną ścieralną. Dzięki temu było możliwe przeprowadzenie prób obciążeniowych tej konstrukcji. W ubiegłym tygodniu na obiekt wjechało kilka wywrotek. Specjalistyczne urządzenia mierzyły w tym czasie, czy ugięcie płyty nie przekracza norm przewidzianych przez projektantów. Wyniki badań wraz z dokumentacją obiektu trafią do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, który ma od 30 do 90 dni na dopuszczenie konstrukcji do użytku.

Pomiędzy tym wiaduktem a torami kolejowymi ułożono już prawie wszystkie krawężniki. Drogowcy przystąpili tam do układania pierwszych warstw asfaltu. Przy ulicy Warsztatowej widać już zarys przyszłego ronda. Prace ziemne trwają także w pobliżu skrzyżowania z ulicą Potkanowską oraz wzdłuż ulicy Żelaznej. Niemal gotowe jest rondo turbinowe na planowanym połączeniu obwodnicy południowej z krajową "siódemką".