Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Patron dnia: św. Agnieszka z Montepulciano, dziewica i zakonnica
Dziś jest: Sobota, 20 kwietnia 2024

RADOM

Minister z wizytą w Radomiu

piątek, 16 października 2015 16:30 / Autor: Weronika Chochoł
fot. radom24.pl
Weronika Chochoł
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły dwa ostatnie przetargi na modernizację linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Radomiem. Taką informację przekazała podczas konferencji prasowej Maria Wasiak – Minister Infrastruktury i Transportu.
Cała linia między Radomiem a Warszawą objęta jest albo toczącymi się pracami, albo pracami polegającymi na wyłonieniu wykonawcy. To dobry prognostyk, bo "Ósemka" miała pecha zarówno do wykonawców, jak i do uwarunkowań towarszyszących. Bardzo się cieszę, że udało się pod koniec tej perspektywy ustawić ten projekt na nowo. Teraz będzie on realizowany z twardo ustalonym harmonogramem. - powiedziała Maria Wasiak.

Jak powinformował Marcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to modernizacja połączenia Radom – Warszawa zakończy się w drugiej połowie 2019 roku.

Również prace na radomskiej stacji idą zgodnie z planem. - Inwestycja na stacji Radom to standarowy przyklad na to, jak zmienia się jakość polskiej kolei. Będą tu w pełni nowoczesne perony z małą architekturą i długą wiatą. Perony w pełni dostosowane do osób mających ptrudności z poruszaniem się, czy posiadajacych duże bagaże. - wymienia Marcin Mochocki.

Stacja gotowa ma być w grudniu. Perony będą wyższe, wyposażone w wiaty i ławki, tak jak na peronie nr 3. Na stacji wymienionych zostanie 14 km torów, sieć trakcyjna oraz 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego. W grudniu zostanie oddane także przejście podziemne pod stacją, które na nowo połączy ze sobą dwie strony miasta. Będzie ono wyposażone w windy co ułatwi osobom niepełnosprawnym przejście na perony. Teraz ruch pasażerski prowadzony jest przejściem tymczasowym. Formuła tego przejścia została opracowana przez Polskie Linie Kolejowe wspólnie z Urzędem Miasta oraz wykonawcą. Jest to jedyna, bezpieczna droga łącząca budynek stacji z peronami oraz z drugą częścią miasta. Na miejscu stale są obecni funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei oraz Straży Miejskiej, którzy pilnują porządku i bezpieczeństwa.

Ważne są także pociągi, z których cieszy się wicemarszałek Leszek Ruszczyk: - Po zmodernizowanej linii Radom – Warszawa będziemy podróżować z Kolejami Mazowieckimi nowymi wagonami. Będą one piętrowe, o wysokim standardzie. Budowane są 22 nowe składy.

Dobra wiadomość dla mieszkańców Lesiowa. Jeszcze w tym miesiacu, 23 października zakończy się przebudowa odcinka pomiędzy Radomiem a Lesiowem. Obecnie prowadzona jest tam zastępcza komunikacja zastępcza.

Wszystkie prace w Radomiu zakończą się w połowie grudnia, tak aby pasażerowie od nowego rozkładu jazdy mieli już do dyspozycji 3 wyremontowane perony. Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na przebudowę stacji w Radomiu 100 milionów złotych.