Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
POPOŁUDNIE PLUS RADOM
Wojtek Sałek
Patron dnia: św. Wojciech, biskup i męczennik, główny patron Polski
Dziś jest: Wtorek, 23 kwietnia 2024

RADOM

Przetarg na wiadukt - unieważniony

wtorek, 27 marca 2018 13:21 / Autor: Weronika Chochoł
fot. mzdik.pl
Weronika Chochoł

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji unieważnił przetarg na dokumentację wiaduktu w ciągu ulicy Żeromskiego. Powodem tej decyzji są kwoty proponowane przez oferentów.

Do przetargu wpłynęły trzy oferty. Najtańsza opiewała na ponad 675 tys. zł, a najdroższa na blisko 1 mln zł.  Z kolei Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu miał na to zadanie przeznaczonych 200 tys. zł.  - Będziemy szukać oszczędności w tym roku budżetowym. Jeśli tylko się one pojawią, ogłosimy kolejny przetarg na tę inwestycję. Mamy świadomość, że wiadukt należy przebudować i będziemy dążyć do tego, by przetarg na dokumentację ogłosić ponownie tak szybko jak to będzie możliwe - mówi Dawid Puton, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Wiadukt między ulicami Żeromskiego i Lubelską został otwarty w październiku 1982 roku. Od tamtej pory nie przechodził żadnej generalnej naprawy. W planach istniejący obiekt zostanie rozebrany, a na jego miejscu powstanie nowy. Koncepcję przeprawy przygotowała Miejska Pracownia Urbanistyczna w Radomiu. Nowy wiadukt ma mieć szerokość około 20 metrów. Poszerzenie to pozwoli na zmieszczenie na nim czterech pasów ruchu - dwóch w każdym kierunku - oraz ciągów pieszo-rowerowych po obydwu stronach jezdni. Powstaną schody dla pieszych do ulic Siennej, Metalowej i Średniej. Jeżeli kolej zdecyduje się też na budowę przystanku kolejowego w okolicach ulicy Szklanej - rezerwa terenu jest pozostawiona przy dawnej hucie szkła Żar - istnieje możliwość dobudowania dodatkowych zejść na peron oraz wyznaczenia przystanków autobusowych na wiadukcie.

Według koncepcji MPU spore zmiany komunikacyjne mają nastąpić po stronie Dzierzkowa. Ulice Średnia i Metalowa mają stać się drogami dwukierunkowymi. Wyjazd z nich do ulicy Lubelskiej ma odbywać się przez nowy węzeł, dzięki czemu możliwe będą tam wszystkie relacje. Ruch ma natomiast zostać uspokojony na końcówce ulicy Kaszubskiej, z której wyjazd w prawo będzie dostępny wyłącznie dla rowerów i autobusów miejskich linii 14. Koncepcja nie obejmuje natomiast skrzyżowania ulic Żeromskiego i Zbrowskiego, które ma być w oddzielnym opracowaniu projektowym. Cały obiekt ma mieć około 150 metrów długości, ale część nadziemna będzie krótsza niż teraz.