Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
POPOŁUDNIE PLUS RADOM
Wojtek Sałek
Patron dnia: św. Leon IX, papież
Dziś jest: Piątek, 19 kwietnia 2024

RADOM

Międzynarodowy projekt w V LO w Radomiu

czwartek, 29 kwietnia 2021 12:34 / Autor: Magdalena Król
fot. StartupStockPhotos/pixabay.com
Magdalena Król

Dobiegł końca międzynarodowy projekt eTwinning pt. „PsychMe – Mental health in Covid19 times” realizowany przez młodzież z V Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Romualda Traugutta w Radomiu.

Tematem przewodnim projektu realizowanego przez radomskich licealistów we współpracy z rówieśnikami z Chorwacji, Belgii i Turcji był bezpośredni wpływ pandemii i nauczania zdalnego na stan psychiczny uczniów. Celem działań projektowych było zebranie danych i porównanie ich w poszczególnych szkołach w Europie.

Wszystkie zadania realizowane były przez uczniów online wyłącznie w języku angielskim z wykorzystaniem różnorodnych technologii informacyjno-komunikacyjnych od września 2020 r. do kwietnia 2021 r.

Projekt okazał się być nie tylko urozmaiceniem zajęć dla uczniów, lecz także dostarczył wiele cennych informacji związanych z pandemią, dotyczących samopoczucia uczniów oraz sposobów radzenia sobie w trudnej sytuacji ze stresem, lękiem, izolacją i nauczaniem zdalnym. Podczas realizacji projektu zadbano nie tylko o wykorzystanie umiejętności językowych i technologicznych, lecz także skupiono się na istotnym z punktu widzenia uczniów problemie społecznym.

- Międzynarodowe projekty eTwinning realizuję z uczniami już od wielu lat. Podejmowane przez nas działania zmieniają edukację i przynoszą korzyści zarówno uczniom, jak i nauczycielom. U uczestników projektów zauważyć można wyraźny wzrost motywacji, dostrzegają oni w uczeniu się realny cel, co bardzo pozytywnie wpływa na jakość ich pracy. Projekty eTwinning pozwalają odkryć i wykorzystać potencjał drzemiący w uczniach. Dodatkowo udział w projektach pomaga przygotować młodzież nie tylko do zajęć szkolnych, lecz także do dorosłego życia. Umiejętności techniczne, takie jak obsługa nowoczesnych aplikacji, a ponadto coraz lepsza znajomość języka angielskiego oraz zdolność do komunikacji, kreatywnego myślenia i tworzenia pozwalają uczniom lepiej funkcjonować nie tylko w warunkach szkolnych i pozaszkolnych, lecz także będą miały wpływ na sprawniejszą budowę kariery zawodowej w przyszłości - mówi dr Beata Nawrot-Lis, nauczycielka języka angielskiego w V LO, autorka i koordynatorka projektu.

Szczegółowe wyniki badań, które przeprowadzone zostały wśród młodzieży z czterech krajów europejskich, zostaną przedstawione w czerwcu, przed zakończeniem roku szkolnego.

- Zwieńczeniem projektu będzie prezentacja działań i dokonań, a przede wszystkim publikacja wyników przeprowadzonych przez nas badań. Chciałabym, aby na takim spotkaniu obecni byli nie tylko nauczyciele V LO oraz uczniowie biorący udział w projekcie, lecz także rodzice uczniów, którzy będą mieli okazję przekonać się, że ich dzieci potrafią skutecznie wykorzystywać znajomość języka angielskiego, a komputer i internet służą im do realizacji międzynarodowego projektu, a nie jedynie do rozrywki – dodaje dr Beata Nawrot-Lis.