Na antenie: PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radia Plus Radom
Patron dnia: bł. Ludwika z Sabaudii, zakonnica
Radio Plus Radom /RADOM/Radomskie działki własnością Kolei Mazowieckich

Wiadomości z Radomia

Radomskie działki własnością Kolei Mazowieckich

12 luty 2019 / Tekst

Działki o łącznej powierzchni blisko 0,35 ha wraz z prawem własności znajdujących się na nich budowli trafiły do Kolei Mazowieckich. Nieruchomości te są niezbędne dla wybudowania rozjazdu łączącego tor bocznicowy planowanej bazy utrzymaniowo-naprawczej KM z torem nr 12 stacji Radom. Przedstawicieli KM popisali akt notarialny w tej sprawie. 

Radomskie działki własnością Kolei Mazowieckich
fot. mazowieckie.com.pl

Zakup działek jest związany z planem spółki dotyczącym zakupu nowych pojazdów produkcji Stadlera. W sumie do obsługi Radomia trafi 10 dwuczłonowych pojazdów. Cały projekt zakłada także budowę bazy utrzymaniowej dla wykonywania przeglądów w poziomach P1-P2.

 W sumie do Kolei Mazowieckich trafi 5 działek o łącznej powierzchni prawie 0.35 ha wraz z prawem własności znajdujących się na nich budowli. Akt notarialny w tej sprawie podpisali Robert Stępień - prezes zarządu oraz Cezary Lewandowski - członek zarządu, dyrektor finansowy. Działki te są niezbędne dla wybudowania rozjazdu łączącego tor bocznicowy planowanej bazy utrzymaniowo-naprawczej KM z torem nr 12 stacji Radom. Pozostałe nieruchomości będą pełnić rolę drogi przeciwpożarowej do planowanej inwestycji. Sam budynek bazy stanie na działkach o powierzchni prawie 11 tys.m², które spółka dzierżawi do miasta.  

- Zakup działek jest kolejnym ważnym krokiem w strategii rozwoju spółki. Umożliwi on budowę bazy utrzymaniowo-naprawczej, gdzie będą dokonywane przeglądy nowych pojazdów FLIRT. To także jeden z efektów dobrej współpracy z samorządem województwa mazowieckiego, która zaowocuje nie tylko poprawą jakości podróży na linii, którą będą obsługiwać nowe pojazdy, ale także wysoką jakością utrzymania tych pojazdów w nowoczesnym obiekcie - mówi prezes Robert Stępień.

 W ramach projektu zakłada się budowę:

  • hali przeglądowej do wykonywania przeglądów w poziomie utrzymania P1 i P2;
  • hali przeglądowej służącej przeprowadzeniu napraw bieżących;
  • myjni przejazdowej, umożliwiającej automatyczne czyszczenie zewnętrzne powierzchni bocznych, czołowych i dachu pojazdów.
  • warsztatu pneumatycznego, elektrycznego oraz mechanicznego, umożliwiających wykonywanie podstawowych czynności kontrolnych oraz napraw podzespołów. Na terenie punktu utrzymania będzie znajdować się również stanowisko ładowania baterii;
  • punktu trafo, sprężarkowni, kotłowni oraz miejsc na zbiornik ppoż., materiały niebezpieczne i odpady komunalne;
  • budynku administracyjno-socjalnego, w którym znajdować się będą pomieszczenia dla drużyn konduktorskich, rewidentów, pracowników utrzymania technicznego i maszynistów, a także niezbędne pomieszczenia socjalne;
  • zespołu torów odstawczych dla 10 sztuk dwuczłonowych EZT wraz z wykorzystaniem do tego celu hali przeglądowej.
Joomla SEF URLs by Artio

ARTYSTA TYGODNIA

"Nie będę Julią"

SEDNO SPRAWY

sedno sprawy 1

REKLAMA

7 DNI NA MAZOWSZU

TWEETY FRANCISZKA

POLECAMY

GRAMY Z CZARNYMI RADOM


 Drużyna M pkt
ZAKSA Kędzierzyn-Koźle 24 62
ONICO Warszawa 24 57
Jastrzębski Węgiel 24 50
Aluron Virtu Warta Zawiercie 24 43
Cerrad Czarni Radom 24 42
PGE Skra Bełchatów 24 38
Asseco Resovia Rzeszów 24 35
GKS Katowice 24 32
Indykpol AZS Olsztyn 24 30
Trefl Gdańsk 24 28
Chemik Bydgoszcz 24 22
Cuprum Lubin 24 20
MKS Będzin 24 9
Stocznia Szczecin 0 0

POLECAMY

230x190 4