Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: święte Anastazja i Bazylissa, męczennice
Dzisiaj Jerycho Rodzin w Parafii: Żelazowice, Libiszów
Dziś jest: Czwartek, 15 kwietnia 2021

REGION

Tańsza modernizacja kolejowej "ósemki"?

środa, 01 marca 2017 10:35 / Autor: Michał Kaczor
Michał Kaczor

Pół miliarda złotych za modernizację trasy Radom - Warka. To najniższa oferta złożona na przebudowę tego odcinka linii kolejowej nr 8.

Najniższą ofertę złożyło konsorcjum Track Tec Construction wraz z Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft, Infrakol, Leonhard Weiss i Introp Warszawa. Firmy zadeklarowały, że przebudują odcinek Radom - Warka za 527,9 mln zł brutto. Jeśli ta oferta wygra przetarg i nikt nie zaskarży wyniku, to PKP Polskie Linie Kolejowe sporo zaoszczędzą. Zakładany przez spółkę koszt modernizacji odcinka Radom - Warka opiewał na 672 mln zł, czyli o ponad 140 milionów złotych więcej niż stanowi najtańsza oferta.

Konsorcjum zadeklarowało również, że przeprowadzi modernizację odcinka w 49 miesięcy i udzieli 72-miesięcznej gwarancji.

Odcinek Radom - Warka jest szczególnie trudny do przebudowy, ponieważ przebiega tam jeden tor. Oznacza to, że wykonawca będzie musiał również stworzyć drugą linię. W ramach modernizacji mają być też przebudowane perony i urządzenia sterowania ruchem oraz przejazdy.

Radom – Warka to ostatni etep modernizacji trasy z Warszawy do Radomia. Obecnie trwają prace na odcinku Warszawa - Czachówek.Planowany koniec inwestycji to 2021 rok.