Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: bł. Joanna Maria de Maille, wdowa WIELKI CZWARTEK
Dziś jest: Czwartek, 28 marca 2024

REGION

Radom-Warka: wkrótce start prac

wtorek, 06 listopada 2018 08:17 / Autor: Weronika Chochoł
fot. PKP PLK
Weronika Chochoł

Na przełomie roku mają rozpocząć się prace pomiędzy Warką a Radomiem. Oprócz modernizacji oistniejących dobudowany zostanie również drugi tor.

Coraz bliżej Radom

Trzy nowe przystanki, w tym dwa w Radomiu, usprawnią komunikację w regionie. Ponadto przebudowane zostaną perony na stacji i dziewięciu przystankach. - Obok modernizacji istniejącego toru w planach jest również dobudowa drugiego toru - wyjaśnia Karol Jakubowski - rzecznik PKP PLK: 

Modernizacja odcinka Warka – Radom kosztować będzie 429 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 85%.

Prace zgodnie z planem

Zgodnie z planem przebiegają prace na odcinku Czachówek – Warka. - W październiku pomiędzy Czachówkiem a Warką zdemontowano 8 km torów na szlakach i stacjach Warka i Chynów. Zdjęto 17 km sieci trakcyjnej. Specjalne maszyny, tzw. oczyszczarki usunęły stary tłuczeń na kilkunastu kilometrach. Rozebrano peron w Gośniewicach, podobne prace toczą się przy peronach w Sułkowicach, Krężelu i w Michalczewie. Wykonawca zamontował już fundamenty pod 300 nowych słupów i część nowych konstrukcji sieci trakcyjnej - mówi Karol Jakubowski - rzecznik PKP PLK.

Zasadnicze prace torowe pomiędzy Warką a Czachówkiem Południowym mają zakończyć się w połowie 2020 roku. Inwestycja między Czachówkiem a Warką kosztować będzie 216 mln zł i również współfinansowana jest ze środków UE. Inwestycja na odcinku Czachówek Południowy – Warka – koncentruje się na przebudowie stacji Chynów i Warka oraz przystanków Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice.

Będzie szybciej

Po zakończeniu przebudowy trasy Warszawa-Radom czas podróży skróci się ze 115 do około 75 minut. Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pojadą z prędkością 160 km/h. Inwestycja ma być skończona w 2021 roku.