Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Jerzy, męczennik
Dziś jest: Środa, 24 kwietnia 2024

Opoczno

Kolejne inwestycje na CMK

środa, 19 lutego 2020 15:43 / Autor: Marcin Prejs
fot. M. Prejs/Radio Plus Radom
Marcin Prejs

Szybciej pojedziemy Centralną Magistralą Kolejową. Wszystko dzięki inwestycjom PLK.

W ubiegłym roku PLK zmodernizowały 14 obiektów na szlaku Idzikowice – Opoczno Płd. oraz stację techniczną w Idzikowicach. Teraz kolej zapowiada następne inwestycje na Centralnej Magistrali Kolejowej. Chodzi o przebudowę 16 obiektów między Pilichowicami a Olszamowicami. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za blisko 57 mln zł netto, to kolejne prace, przygotowujące CMK do prędkości powyżej 200 km/h. Zadanie finansowane ze środków budżetowych umożliwi szybsze i sprawniejsze podróże koleją.

Bez zmian w kursowaniu pociągów PLK wykonają kolejne prace na Centralnej Magistrali Kolejowej. Na 16 km szlaku między Pilichowicami a Olszamowicami będą cztery nowe mosty. Stare konstrukcje nad rzekami Czarną Maleniecką, Barbarką, Gerszczynką i lewym dopływem Czarnej Malenieckiej zostaną rozebrane i zastąpione nowymi. W ramach zadania wykonawca zbuduje dwa nowe wiadukty w Myśliborzu i Siedlowie (łódzkie) w miejscu istniejących konstrukcji. Sprawne kursowanie pociągów z prędkością powyżej 200 km/h zapewni również przebudowa 10 przepustów – mniejszych obiektów zapewniających właściwe odprowadzanie wody. Służą one również jako przejścia dla małych zwierząt.

Po zakończeniu prac, na wszystkich obiektach ułożone zostaną nowe tory. Będą dostosowane do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h. Obecnie tor pozwala na jazdę do 160 km/h.

Inwestycja Modernizacja 16 szt. obiektów inżynieryjnych na szlaku Pilichowice – Olszamowice jest realizowana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Prace zaplanowano na lata 2020-2021. Wartość inwestycji to blisko 57 mln zł netto. Finansowanie inwestycji zapewnione jest ze środków krajowych. Umowę z wykonawcą, konsorcjum: INTOP Warszawa Sp. z o.o. (lider), Sarinż Sp. z o.o. Podpisano 7 lutego 2020 r.

Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich prac oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h.

Źródło: PKP PLK