Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
POPOŁUDNIE PLUS RADOM
Sylwia Pysiak
Patron dnia: św. Ryszard Pampuri, zakonnik
Dziś jest: Czwartek, 18 kwietnia 2024

Kozienice

Wiemy, w którym miejscu powstanie most na Wiśle

czwartek, 04 marca 2021 15:43 / Autor: Kamil Zapora
fot. Radio Plus Radom
Kamil Zapora

Dzisiaj w starostwie powiatowym w Garwolinie wyłoniono wiodącą koncepcję, według której ma powstać most łączący powiaty kozienicki i garwoliński. Za kilka lat największą rzekę w Polsce najprawdopodobniej pokonamy w Świerżach Górnych.

Biuro projektowe w pierwszym okresie wybrało trzy warianty dla budowy mostu. Dzisiejsze spotkanie miało na celu wybranie tej najbardziej optymalnej dla wszystkich stron. Mówi Mirosław Walicki, starosta garwoliński:

Najprawdopodobniej nowym mostem pojedziemy zjeżdżając z drogi krajowej 79 (Kozienice-Magnuszew) na skrzyżowaniu w kierunku Elektrowni Kozienice.

Z przyjętej koncepcji zadowolony jest starosta kozienicki Andrzej Jung. Samorządowi powiatu szczególnie zależało właśnie na niej z kilku względów praktycznych:

O korzyściach dla regionu radomskiego i siedleckiego płynących z powstania mostu w tym miejscu mówił poseł Marek Suski:

Nowy most powstanie blisko miejsca, w którym stał stary, zniszczony w czasie II wojny światowej. Jak podkreślił poseł Krzysztof Tchórzewski, będzie to szansa na połączenie rodzin, które widząc się po dwóch brzegach rzeki jednocześnie mają do siebie ponad dwie godziny drogi:

O tym jak ważna jest to inwestycja najlepiej świadczy liczba podmiotów w nią zaangażowanych i to, że prace są kontynuowane mimo czasu pandemii. Podkreślił to burmistrz Kozienic Piotr Kozłowski:

Most to inwestycja ogromna, mająca kosztować około 650 mln złotych. Jak zaznaczył wicemarszałek województwa mazowieckiego Rafał Rajkowski, tylko współdziałanie samorządów i strony rządowej może przynieść sukces inwestycyjny:

Przygotowanie dokumentacji to tak naprawdę najbardziej czasochłonny etap prac nad mostem. Rozpoczęty teraz mają zakończyć się w 2024 roku. Natomiast sama budowa mogłaby zakończyć się w ciągu dwóch kolejnych lat.