Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
POPOŁUDNIE PLUS RADOM
Wojtek Sałek
Patron dnia: bł. Joanna Maria de Maille, wdowa WIELKI CZWARTEK
Dziś jest: Czwartek, 28 marca 2024

Skarżysko-Kamienna

Skarżysko-Kamienna: pierwsze prace przy budowie tunelu pod torami rozpoczęte

poniedziałek, 28 czerwca 2021 20:04 / Autor: Elżbieta Warchoł
foto: pixabay/MichaelGaida
Elżbieta Warchoł

W Skarżysku-Kamiennej rozpoczęły się prace przygotowawcze do budowy nowego przejścia pod torami, które zastąpi kładkę i ułatwi komunikację w mieście. Dzięki windom, wszyscy podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów. Inwestycja o wartości ponad 44 mln zł jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego - informuje Izabela Miernikiewicz, zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Teren placu budowy w Skarżysku-Kamiennej został 28 czerwca 2021 roku przekazany wykonawcy. Zabezpiecza on miejsce prac i prowadzi pierwsze prace torowe na stacji, które zapewnią sprawny ruch pociągów w czasie budowy tunelu. W lipcu będą realizowane kolejne prace, które nie wymagają pozwolenia na budowę, m.in. rozbiórka peronu przydworcowego, a następnie rozbiórka części kładki (nad peronami nr 1, 2 i 3). W czasie prac zapewniona będzie komunikacja dla pieszych między peronami a budynkiem dworca oraz na teren miasta po drugiej stronie torów (w kierunku ul. Towarowej). Trasa będzie zapewniona częściowo w poziomie szyn w ciągu istniejącego przejścia oraz z wykorzystaniem fragmentu kładki.

Tunel dogodną drogą na peron. Podziemny tunel powstanie pod 14 torami kolejowymi i będzie połączony z budynkiem dworca. Przejście o długości 121 m będzie wyposażone w windy. Ułatwi to drogę do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. W tunelu znajdą się także ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Wraz z budową tunelu zaplanowano kompleksową przebudowę peronu przy budynku dworca. Będzie on wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiatę, ławki i nowe gabloty z informacją o rozkładzie jazdy - informuje Izabela Miernikiewicz, zespół prasowy, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wartość projektu „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna" (budowa tunelu i przebudowa peronu 1) to 44, 2 mln zł netto. Dofinansowanie unijne ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego wyniesie 37,7 mln zł netto. Realizację inwestycji zaplanowano na lata 2020-2022.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.