Na antenie: W rytmie Radomia i regionu
Wojciech Sałek
Patron dnia: św. Józef Bilczewski, biskup
Pochmurno

7°C

Radom

Pochmurno

Wilgotność: 93%

Wiatr: 22.53 km/h

  • 23 Paź 2017

    Rain 8°C 4°C

  • 24 Paź 2017

    Pochmurno 7°C 3°C

Radio Plus Radom /REGION/Pociągi wróciły do Opoczna

Informacje z regionu

Pociągi wróciły do Opoczna

11 sierpień 2017 / Tekst

Zakończył trwający miesiąc remont Centralnej Magistrali Kolejowej na odcinku z Opoczna do Włoszczowy. Zamkniętą na czas prac linią ponownie jeżdżą pociągi.

Prace remontowe na Centralnej Magistrali Kolejowej prowadzone były od 10 lipca do 10 sierpnia. W tym czasie CMK był zamknięta, a pociągi jeździły objazdami. Wiązało się to ze sporymi utrudnieniami również dla podróżnych korzystających z przystanku Opoczno Południe, gdzie przez miesiąc zatrzymywały się jedynie nieliczne składy. Teraz sytuacja wróciła do normy.

A przez miesiąc PKP PLK zrobiły naprawdę sporo. W tym czasie wybudowany został nowy posterunek techniczny w Pilichowicach, zamontowano również 34 rozjazdy oraz wywieszono prawie 50 km sieci trakcyjnej. A wszystko po to, by w przyszłości pociągi mogły tu mknąć nawet 230 km/h.

Nowy posterunek w Pilichowicach podzielił szlak Opoczno Południowe - Olszamowice na dwa odcinki. Dzięki temu zwiększa się przepustowość linii, tzn. możliwość przejazdu większej liczby pociągów. Zapewniona jest także sprawniejsza obsługa składów w sytuacjach zamknięcia jednego z torów.

PKP PLK zgodnie z harmonogramem prowadzą na Centralnej Magistrali Kolejowej 5 projektów: modernizacje stacji Olszamowice i Włoszczowa Północ, prace przy budowie posterunku w Pilichowicach oraz wymianę sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice - Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice. Prace trwają od marca i zakończą się do końca roku. Większość robót była i jest realizowana bez ograniczeń w ruchu pociągów. Poziom zaawansowania wszystkich zadań zbliża się do 70 procent.

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na CMK, po zakończeniu wszystkich prac, zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200, a następnie 230 km/h. Obecne zadania są częścią większego projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

Joomla SEF URLs by Artio

ARTYSTA TYGODNIA

„Tora Tora Tora”

SEDNO SPRAWY

sedno sprawy 1

REKLAMA

TWEETY FRANCISZKA

POLECAMY

LAS - DOBRE SĄSIEDZTWO

GRAMY Z CZARNYMI RADOM

 Drużyna M pkt
ZAKSA Kędzierzyn-Koźle 5 15
Indykpol AZS Olsztyn 5 12
GKS Katowice 6 11
Cuprum Lubin 6 11
ONICO Warszawa 6 11
Espadon Szczecin 6 10
Asseco Resovia Rzeszów 5 8
Jastrzębski Węgiel 5 8
Trefl Gdańsk 4 7
PGE Skra Bełchatów 4 7
Łuczniczka Bydgoszcz 5 7
Cerrad Czarni Radom 5 7
MKS Będzin 5 5
Aluron Virtu Warta Zawiercie 4 2
Dafi Społem Kielce 6 2
BBTS Bielsko-Biała 4 0

POLECAMY

230x190 4

39. PIELGRZYMKA RADOMSKA