Na antenie: PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radia Plus Radom
Patron dnia: 17 stycznia - św. Antoni, opat
Pochmurno

-1°C

Radom

Pochmurno

Wilgotność: 100%

Wiatr: 17.70 km/h

  • 17 Sty 2018

    Śnieg 1°C -2°C

  • 18 Sty 2018

    Rain And Snow 1°C -1°C

Radio Plus Radom /REGION/Pociągi wróciły do Opoczna

Informacje z regionu

Pociągi wróciły do Opoczna

11 sierpień 2017 / Tekst

Zakończył trwający miesiąc remont Centralnej Magistrali Kolejowej na odcinku z Opoczna do Włoszczowy. Zamkniętą na czas prac linią ponownie jeżdżą pociągi.

Prace remontowe na Centralnej Magistrali Kolejowej prowadzone były od 10 lipca do 10 sierpnia. W tym czasie CMK był zamknięta, a pociągi jeździły objazdami. Wiązało się to ze sporymi utrudnieniami również dla podróżnych korzystających z przystanku Opoczno Południe, gdzie przez miesiąc zatrzymywały się jedynie nieliczne składy. Teraz sytuacja wróciła do normy.

A przez miesiąc PKP PLK zrobiły naprawdę sporo. W tym czasie wybudowany został nowy posterunek techniczny w Pilichowicach, zamontowano również 34 rozjazdy oraz wywieszono prawie 50 km sieci trakcyjnej. A wszystko po to, by w przyszłości pociągi mogły tu mknąć nawet 230 km/h.

Nowy posterunek w Pilichowicach podzielił szlak Opoczno Południowe - Olszamowice na dwa odcinki. Dzięki temu zwiększa się przepustowość linii, tzn. możliwość przejazdu większej liczby pociągów. Zapewniona jest także sprawniejsza obsługa składów w sytuacjach zamknięcia jednego z torów.

PKP PLK zgodnie z harmonogramem prowadzą na Centralnej Magistrali Kolejowej 5 projektów: modernizacje stacji Olszamowice i Włoszczowa Północ, prace przy budowie posterunku w Pilichowicach oraz wymianę sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice - Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice. Prace trwają od marca i zakończą się do końca roku. Większość robót była i jest realizowana bez ograniczeń w ruchu pociągów. Poziom zaawansowania wszystkich zadań zbliża się do 70 procent.

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na CMK, po zakończeniu wszystkich prac, zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200, a następnie 230 km/h. Obecne zadania są częścią większego projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

Joomla SEF URLs by Artio

ARTYSTA TYGODNIA

Biełyje rozy

SEDNO SPRAWY

sedno sprawy 1

REKLAMA

TWEETY FRANCISZKA

POLECAMY

LAS - DOBRE SĄSIEDZTWO

GRAMY Z CZARNYMI RADOM

 Drużyna M pkt
ZAKSA Kędzierzyn-Koźle 17 49
PGE Skra Bełchatów 17 39
ONICO Warszawa 17 36
Asseco Resovia Rzeszów 17 32
Trefl Gdańsk 17 30
Jastrzębski Węgiel 17 30
Trefl Gdańsk 17 29
Cuprum Lubin 17 28
Espadon Szczecin 17 23
Aluron Virtu Warta Zawiercie 17 21
Cerrad Czarni Radom 17 21
GKS Katowice 17 21
MKS Będzin 17 15
Łuczniczka Bydgoszcz 17 15
BBTS Bielsko-Biała 17 9
Dafi Społem Kielce 17 9

POLECAMY

230x190 4

39. PIELGRZYMKA RADOMSKA