Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
ALEJA GWIAZD
Mariusz Syta
Patron dnia: św. Zyta, dziewica
Dziś jest: Sobota, 27 kwietnia 2024

Mazowsze

Grójec: pojazd był za ciężki i za długi

poniedziałek, 27 listopada 2023 20:26 / Autor: Elżbieta Warchoł
foto: GITD
Elżbieta Warchoł

Ponad 65 ton zamiast dopuszczalnych 40 ważyła ciężarówka ze zbiornikami betonowymi. Nadmiar ładunku spowodował przekroczenia dozwolonych nacisków osi. Oprócz tego zespół pojazdów był za długi. Nieprawidłowy przewóz wstrzymali w nocy z czwartku na piątek (23/24 listopada br.), funkcjonariusze z mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego.

Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego na ekspresowej „siódemce” koło Grójca zatrzymali w nocy z 23/24 listopada br. do kontroli ciężarówkę z przyczepą. Zespołem pojazdów przewożono cztery szamba betonowe z pokrywami. Powodem podjęcia interwencji było podejrzenie przekroczenia dopuszczalnej ładowności i nacisków osi na drogę. Ciężarówkę skierowano na inspekcyjne wagi. Zespół pojazdów z przewożonym ładunkiem ważył 65,4 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Z kolei naciski podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę wynosiły 28,6 t przy normie 19 t. Zespół pojazdów był także za długi o 1,15 m - informuje Główny Inspektorat Transportu Drogowego.

Załoga kierowców nie okazała zezwolenia kat. V na przejazd pojazdów nienormatywnych po drogach publicznych. Przedsiębiorca i tak nie uzyskałby tego dokumentu. Ładunek był podzielny, co oznacza, że powinien przewozić mniej zbiorników - informuje GITD. Inspektorzy zakazali dalszego transportu szamb z miejsca kontroli drogowej. Za stwierdzone naruszenia zostanie wszczęte postępowanie z ustawy prawo o ruchu drogowym. Przedsiębiorcy grozi 18 000 zł kary.

Przeciążone pojazdy przyczyniają się do szybszej degradacji nawierzchni jezdni i konstrukcji obiektów inżynieryjnych w ciągu dróg. Poruszanie się po drogach przeładowanych pojazdów ma też wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Taki pojazd ma przede wszystkim dłuższą drogę hamowania oraz zaburzoną stateczność - wyjaśnia GITD.