Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Agnieszka Morawska
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

Audycje Radiowe

Ścibor: Radom potrzebuje większej promocji

czwartek, 22 lutego 2018 16:09 / Autor: Radosław Mizera
Ścibor: Radom potrzebuje większej promocji
Radosław Mizera

Miasto Radom potrzebuje większej promocji - uważa Wojciech Ścibor, wicedyrektor departamentu produktu turystycznego i współpracy regionalnej w Polskiej Organizacji Turystycznej. - Nie może być tak, że sztandarowe wydarzenia, takie jak Uliczka Tradycji czy Święto Chleba, są rozpowszechnione tzw. pocztą pantoflowa - powiedział gość Bilansu Dnia.

Polska Organizacja Turystyczna podejmuje działania zmierzające z jednej strony do rozwoju profesjonalnego produktu turystycznego, z drugiej zaś do jego promocji w kraju i za granicą. Jednym z takich działań jest organizacja konkursu na najlepszy polski produkt turystyczny.

Wojciech Ścibor przypomniał, że konkurs ma na celu wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych oraz ich popularyzację, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych, których efektem jest tworzenie produktów turystycznych.

- Mamy wiele ciekawych imprez w naszym mieście. Często słyszę w Warszawie, dlaczego nie zgłaszacie imprez, na promocje których można uzyskać duże wsparcie finansowe. Tylko w tym roku na promocję produktu turystycznego mamy 200 tys. złotych. Na Uliczkę Tradycji, czy Święto Chleba przyjeżdża wielu gości z całego kraju. Byłoby ich więcej, gdybyśmy wypromowali te wydarzenia w całym kraju - mówił Wojciech Ścibor.

Jednocześnie zaprosił do wzięcia udziału w wiosennej edycji "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny", która odbędzie się między 9 a 11 marca. Do akcji przyłączyły się radomskie placówki kulturalne m.in. Muzeum Wsi Radomskiej, Muzeum Oskara Kolberga w Przysusze, Muzeum im. Jacka Malczewskiego, Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej "Elektrownia" i Centrum Sztuki Współczesnej w Orońsku.

- Obniżone ceny biletów przygotowało 661 partnerów. To blisko o 20% więcej niż podczas ostatniej akcji jesień 2017. Jest celem jest prezentacja bogatej, ogólnopolskiej oferty turystycznej oraz zachęcanie Polaków do podróżowania po kraju i korzystania z atrakcji turystycznych również poza tradycyjnym sezonem letnim czy zimowym - mówi Wojciech Ścibor.

Aby skorzystać ze zniżki, należy odnaleźć interesujące miejsce za pomocą mapy lub wyszukiwarki na stronie http://www.polskazobaczwiecej.pl i zapoznać się ze szczegółową ofertą.

W trakcie rozmowy naszego gościa zapytaliśmy o liczne komentarze, które zamieszcza na facebooku, gdzie krytykuje wszystko i wszystkich poza swoją formacją polityczną. - Mam wielu kolegów po różnych stronach politycznych. Do spraw zawodowych nie mieszam polityki, bo to przeszkadza - powiedział gość Bilansu Dnia.

Z Wojciechem Ściborem rozmawiał Radosław Mizera: