Bilans Dnia
Andrzej Kosztowniak o rewolucji komunikacyjnej na wschód od Radomia
Dwie propozycje są brane pod uwagę przy wytyczaniu nowego śladu krajowej dziewiątki, która zostanie połączona z planowaną budową drogi ekspresowej nr 12 w okolicach Radomia. Wstępna koncepcja była omawiana w trakcie ostatniego posiedzenia komitetu sterującego przy ministerstwie infrastruktury.
Kilka dni temu odbyła się wizytacja służb wojewody i ministerstwa infrastruktury na placu budowy obwodnicy Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9. Zaawansowanie prac wynosi 50% i wszystko wskazuje na to, że przyszłoroczny termin oddania inwestycji będzie zachowany. Jest szansa, że krajowa „dziewiątka” wbije się w planowaną trasę ekspresową nr 12.
- Trasa nr 9 powinna rozpoczynać swój bieg w okolicach Jedlanki, przy wjeździe na zachodnią obwodnicę Radomia – powiedział poseł Andrzej Kosztowniak, który był gościem Bilansu Dnia.
Polityk PiS poinformował, że wstępna koncepcja była omawiana w trakcie ostatniego posiedzenia komitetu sterującego przy ministerstwie infrastruktury. - Nie ukrywam, że będzie to trudna rzecz. To szansa dla miasta i całego regionu. Można mówić o wschodniej obwodnicy Radomia, co spowoduje uwolnienie dużej liczby terenów inwestycyjnych w kontekście lotniska, kolejowej ósemki oraz tras ekspresowych 7 i 12 oraz drogi krajowej nr 9 – przekonywał poseł Andrzej Kosztowniak.
Z naszym gościem rozmawialiśmy również na temat ogłoszonego przetargu na STEŚ dla linii kolejowej CPK – Grójec - Warka oraz Radom – Iłża – Kunów. Będzie to nowa linia w ramach relacji Warszawa – CPK – Radom – Rzeszów – Sanok.
W ciągu najbliższych 4 lat powstaną również nowe przystanki kolejowe: Groszowice, Dąbrówka Zabłotnia, Kosów, czy Radom Południowy. Właśnie ruszył Rządowy Program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025. Na Mazowszu do realizacji zaplanowano w sumie 20 zadań.
Z posłem Andrzejem Kosztowniakiem rozmawiał Radosław Mizera: