Historia
IPN przedstawił "Grę szyfrów"
"Gra szyfrów" jest pierwszym projektem gamingowym Instytutu Pamięci Narodowej. Stworzony został przez Biuro Nowych Technologii IPN i składa się z trzech misji. Wszystkie z nich opisują przebieg wojny polsko-bolszewickiej oraz wpływ polskiej kryptologii na jej zwycięski finał. Jej fabuła rozpoczyna się pod koniec 1920 roku, kiedy to toczy się walka o Korosteń – kluczowy węzeł kolejowy.
To przede wszystkim uczniowie mają skorzystać z mobilnego projektu edukacyjnego Instytutu Pamięci Narodowej. Zamysłem "Gry szyfrów" jest to, żeby odwiedzać mniejsze miejscowości. Tak było w naszym regionie, gdzie gra była prezentowana w Końskich i Iłży.
O tym nowym mobilnym projekcie edukacyjnym opowiedziała nam Danuta Pawlik, naczelnik Radomskiej Delegatury IPN:
Audycje powstają we współpracy z Instytutem Pamięci Narodowej - Delegatura w Radomiu.