PORT LOTNICZY WARSZAWA RADOM
Cztery oferty na pas startowy
Cztery oferty wpłynęły do przetargu na przebudowę i wydłużenie pasa startowego na lotnisku na Sadkowie.
Najtańsza jest oferta firmy Max Bögl Polska Sp. z o.o. z Wrocławia. Opiewa na 146,7 mln zł. Warszawski Budimex życzy sobie z kolei blisko 155 mln zł. Oferta firmy Strabag Sp. z o.o z Pruszkowa opiewa na 164,6 mln zł. Najdroższa jest oferta konsorcjum Trakcja PRKII S.A., AB Kauno Tiltai i Projekt Plus Sp. z o.o. Cena to niemal 170 mln zł. Dodajmy, że Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" zamierza przeznaczyć na inwestycję 218,2 mln zł.
Wykonawca będzie miał za zadanie przedłużenie pasa startowego na lotnisku na Sadkowie o 500 m do długości 2,5 km, a także wykonanie miejscowych remontów istniejącego pasa. W zakres prac wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania drogi startowej - zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca będzie miał wykonać wszystkie niezbędne opracowania projektowe, uzyskać wszystkie konieczne uzgodnienia, opinie, pozwolenia i warunki techniczne zgodnie z wymaganiami zamawiającego.
Firma na wykonanie inwestycji będzie miała 64 tygodnie. Przypomnijmy, że był to drugi przetarg na pas startowy. Pierwszy przetarg został unieważniony, ponieważ wpłynęła jedna oferta, która przeszacowana była o 200 milionów zł. "Porty Lotnicze" chciały przeznaczyć na to zadanie 88 mln zł. Prezes "Portów Lotniczych" Mariusz Szpikowski tłumaczył w Radiu Plus Radom, że cena zaproponowana przez oferenta znacznie odbiega od rzeczywistych kosztów inwestycji. Wyraził też nadzieję, że ta dysproporcja szybko zostanie zniwelowana, zwłaszcza kiedy pojawi się więcej oferentów i będą możliwe negocjacje.
Zgodnie z zamierzeniami PPL port lotniczy w Radomiu ma być gotowy pod koniec 2020 r. Jest projektowany jako lotnisko czarterowe i obsługujące linie niskokosztowe. W pierwszej fazie ma obsłużyć rocznie 3 mln pasażerów, a docelowo 10 mln osób.