PORT LOTNICZY WARSZAWA RADOM
Ireneusz Kołodziej: pozycja konkurencyjna lotniska w Radomiu dużo atrakcyjniejsza niż w Modlinie
Lotnisko w Modlinie, które przed epidemią koronawirusa obsługiwało ok. 3 mln pasażerów rocznie jest przykładem portu, który wciąż jest nierentowny - powiedział Ireneusz Kołodziej z firmy ARUP. Dodał, że pozycja konkurencyjna budowanego lotniska w Radomiu w kontekście planowanej budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, będzie dużo atrakcyjniejsza niż Modlina.
Przypomnijmy, że firma Arup to spółka, która rekomendowała rozbudowę portu lotniczego w Radomiu. - W Radomiu mogliśmy od razu rozpocząć proces inwestycyjny. To był ogromny plus. Dzisiaj to jeden wielki plac budowy. Dzisiaj uważa, że za dwa-trzy lata, gdy odbuduje się sektor lotniczy, a także szeroko rozumiana branża turystyczna, Radom będzie gotowy do odciążenia Warszawy i przejęcia obsługi kilku milionów pasażerów w skali roku – powiedział Ireneusz Kołodziej.
Dodał, że inwestycja w Radomiu dla PPL jest kluczowym elementem szerszej strategii rozwoju rynku lotniczego w Polsce. - Warto zwrócić uwagę, że Port Lotniczy Radom, jak i Lotnisko Chopina w Warszawie są zarządzane przez jeden wspólny podmiot, czyli PPL. Będzie to sprzyjać w kształtowaniu odpowiedniej oferty handlowej – stwierdził Ireneusz Kołodziej, z którym rozmawiał Radosław Mizera: