Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Agnieszka Morawska
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024
×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 208.

RADOM

Zmiany w centrum Radomia po konsultacjach

środa, 22 lipca 2015 10:59 / Autor:
fot. konsultacje.radom.pl
286 osób wzięło udział w konsultacjach społecznych dotyczących zmian w organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ulic Traugutta i Narutowicza. Zakończyła się analiza ankiet.

Propozycje Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji miały na celu poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu, w tym przede wszystkim pieszych i rowerzystów, a także zmniejszenie liczby punktów kolizyjnych i likwidację barier architektonicznych. – Dziękujemy za wszystkie oddane głosy. Bardzo nas cieszy tak duże zaangażowanie radomian. To bardzo dobrze rokuje na przyszłość jeśli chodzi o rozwijanie tej formy współpracy z mieszkańcami i oddawanie decyzji również w ich ręce - mówi wiceprezydent Konrad Frysztak.

Jakie są wnioski? Radomianie opowiedzieli się za wydłużeniem pasa ruchu do skrętu w lewo w ulicę Kościuszki, korektą geometrii wysepek na skrzyżowaniu Traugutta i Narutowicza, likwidacją przejścia dla pieszych przez ulicę Narutowicza (na zachód od ulicy Traugutta), obniżeniem krawężników przy wszystkich przejściach dla pieszych oraz uruchomieniem pary nowych przystanków przy ulicy Traugutta. Wątpliwości budzi natomiast przejazd dla rowerzystów pomiędzy ulicami Jaracza i Narutowicza oraz budowa rozgałęzienia drogi rowerowej umożliwiającego wjazd w Traugutta i Moniuszki. - Większość głosujących jest za wprowadzeniem takiego usprawnienia, ale różnice dotyczą lokalizacji przejazdu – tłumaczy wiceprezydent. Są propozycje, by sąsiadował on z obecnym przejściem dla pieszych przez ulice Narutowicza i Traugutta, a także pomysły jego likwidacji i wytyczenia nowego przejścia wraz z drogą rowerową na wprost ulicy Moniuszki. – W najbliższych dniach spotkamy się z m.in. przedstawicielami Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji oraz Bractwa Rowerowego. Wspólnie postaramy się wypracować ostateczny projekt, który będzie zapewniał bezpieczeństwo pieszym, rowerzystom i kierowcom – zapowiada Konrad Frysztak.