RADOM
Pilotaż w przedszkolach
- Współpraca z tymi firmami daje nam duże możliwości rozwoju rozwiązań informatycznych już stosowanych w naszej oświacie – mówi sekretarz miasta Rafał Czajkowski. Mamy dobre doświadczenia dotychczasowej współpracy, bazujące na funkcjonującym już w mieście zintegrowanym systemie zarządzania oświatą. Zgłaszają się do nas różne firmy, proponujące własne rozwiązania informatyczne, ale zawsze na zasadach odpłatności. Tymczasem rozwiązania bazujące na już wdrożonym systemie nic nas nie kosztują. Korzyści z tego wynikające są więc oczywiste. Ale największym zyskiem będzie zadowolenie rodziców – dodaje Rafał Czajkowski.
W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie przedstawicieli gminy Radom z zespołem projektowym Blum System wydawnictwa Nowa Era. W trakcie tego spotkania podjęto decyzję o rozpoczęciu w dwóch radomskich przedszkolach testów pilotażowej wersji systemu. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania dyrektorzy i nauczyciele będą mogli mogli sprawniej organizować pracę przedszkoli, rodzice uzyskają szybki dostęp do informacji o dziecku i możliwość sprawnej komunikacji z placówką, a maluchy – atrakcyjne narzędzie służące ich wszechstronnemu rozwojowi. Warto bowiem podkreślić, że Blum System proponuje także rozwiązania edukacyjne skierowane bezpośrednio do dzieci, które dzięki niemu mogą uczyć się przez zabawę i korzystać z multimedialmnych materiałów idealnie dopasowanych do ich wieku, potrzeb i zainteresowań.
-Jesteśmy pod wrażeniem tego, co dzieje się w Radomiu – mówi Anna Karniej, dyrektor wydawniczy Nowej Ery. – Dostrzegamy tu wiele ciekawych inicjatyw, a przede wszystkim ludzi z pasją do wprowadzania w życie nowoczesnych technologii. Imponuje nam ta otwartość, ponieważ idzie w parze z nauczycielską rzetelnością i poczuciem odpowiedzialności za współczesne dzieci. Dlatego, wybierając placówki do testowania pilotażowej wersji Blum Systemu, zdecydowaliśmy się na dwa radomskie przedszkola. Wierzymy, że wspólnie dopracujemy model systemu, który będzie wprowadzony w całym kraju.
Łączenie kompetencji i zaangażowania przez współpracujące, zainteresowane pozytywną zmianą podmioty – w tym przypadku są nimi Gmina Radom i wydawnictwo Nowa Era – to modelowy przykład tego, jak szybko i efektywnie wprowadzać placówki oświatowo-wychowawcze w XXI wiek. Realna poprawa i unowocześnienie procesu edukacji są możliwe tam, gdzie ekspercka wiedza reprezentowana przez wydawnictwo uzyskuje praktyczne wsparcie lokalnych władz otwartych na innowacje – dodaje przedstawicielka Nowej Ery.