Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Patron dnia: św. Franciszka Ksawera Cabrini, dziewica i zakonnica
Dziś jest: Niedziela, 22 grudnia 2024
×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 205.

RADOM

Przetarg na wiadukty

sobota, 30 listopada 2013 15:34 / Autor:
fot.MZDiK

Przez najbliższe półtora miesiąca Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu czeka na oferty w przetargu na budowę nowych wiaduktów na Żółkiewskiego wraz z przebudową tej ulicy na odcinku od Zbrowskiego do starodroża Kozienickiej.

To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w mieście, z niecierpliwością oczekiwana przez kierowców. -Wiadukt na Żółkiewskiego, nad torami kolejowymi do Warszawy, ma już prawie 20 lat - przypomina rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. - Jego budowę rozpoczęto w 1986 roku, a zakończono dopiero w połowie lat dziewięćdziesiątych minionego wieku. Już podczas budowy obecnego obiektu na Żółkiewskiego planowano, że obok niego powstanie bliźniacza konstrukcja. Ówczesnym budowniczym udało się jednak postawić tylko betonowe filary drugiej przeprawy, które nigdy nie zostały zabudowane. Filary te nie nadają się już do wykorzystania, trzeba je rozebrać i postawić nowe. To nie tylko wymóg techniczny, ale także praktyczny - przebieg nowego wiaduktu uzgodniliśmy z PKP, jest on bowiem ściśle powiązany z projektem modernizacji linii kolejowej numer 8. Stojący obok betonowych filarów stary wiadukt również zostanie wyburzony. W zamian wybrany przez nas wykonawca zbuduje w tym miejscu dwie nowe, bliźniacze przeprawy - wyjaśnia Dębski. - Dzięki temu fragment ulicy Żółkiewskiego pomiędzy Zbrowskiego, a Kozienicką zmieni się nie do poznania. Ten ponad kilometrowy odcinek będzie miał po przebudowie dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. W efekcie znacząco poprawi się bezpieczeństwo ruchu na miejskim odcinku krajowej "dziewiątki". Miasto z własnego budżetu nie byłoby w stanie sfinansować całego zadania, bo szacowany koszt powstania samych obiektów mostowych wynosi 52,5 miliona złotych. Uzyskaliśmy jednak w tym roku dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości 85 procent kosztów kwalifikowanych projektu, czyli 44 milionów 200 tysięcy złotych. Zamówienie będzie realizowane w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy, który umożliwia zastosowanie systemu "zaprojektuj i wybuduj". Przewidywany termin realizacji to lata 2014-2015.