RADOM
Budżet Obywatelski 2017 – jakie zmiany?
Zmieni się nie tylko termin głosowania oraz składania projektów, ale także zasady przyjmowania wniosków do konkursu, oraz sposób głosowania. Do wydania w 2017 roku przeznaczonych będzie 4 mln 800 tys złotych. Na projekt przyjęty do realizacji będzie można przeznaczyć 600 tys zł. 12 stycznia rozpocznie się nabór propozycji do budżetu 2017 i potrwa do 24 stycznia. Zatem pierwszy etap będzie trwał niespełna dwa tygodnie.
Zmieniony został regulamin zgłaszania pomysłów. Wśród najważniejszych zmian jest konieczność realizacji projektów służących wyłącznie ogółowi mieszkańców miasta, a nie określonym, środowiskom, np. uczniom danej szkoły, przy której wybudowane lub wyremontowane będzie boisko. Została też wprowadzona możliwość obrony wniosków zaopiniowanych negatywnie. Na etapie składania projektów, wnioskodawcy będą mogli poprawiać błędy formalne. Z kolei autorzy projektów zaopiniowanych negatywnie pod względem merytorycznym, będą mogli odwołać się od decyzji i przedstawić własne argumenty, co spowoduje możliwość dopuszczenia projektu pod głosowanie.
Projekty mają zostać poddawane pod głosowanie mieszkańców 4 maja – 3 czerwca. Rozstrzygnięcie głosowania 4 lipca.
Wprowadzona zostanie także nowy sposób punktacji. Poszczególnym projektom będzie można przyznać od 1 do 3 punktów, przy czym ocena 3 oznacza projekt najbardziej potrzebny. Miasto przewiduje w tym roku większą aktywność w zakresie promocji projektów Budżetu Obywatelskiego. Mają pojawić się reklamy oraz dodatkowe punkty głosowania. Za przeprowadzenie budżetu Obywatelskiego na 2017 rok odpowiada Mateusz Tyczyński, dyrektor Kancelarii Prezydenta Radomia.