RADOM
Autyzm w szkole. Jak włączać w masową edukację?
W sobotę w Radomiu odbędzie się konferencja "Od teorii do dobrej praktyki - uczeń ze spektrum autyzmu w rzeczywistości szkolnej". To bardzo ciekawa propozycja szczególnie dla rodziców i nauczycieli.
- Potrzebowaliśmy rozszerzyć informacje, żeby to nie była konferencja tylko srticte specjalistyczna, ale otwarta na potrzeby i pytania wszystkich. Na tej konferencji będziemy mogli wysłuchać specjalistów, terapeutów, rodziców, ale i osób ze spektrum autyzmu, które przeszły przez system edukacyjny. Będziemy mogli też porozmawiać - mówi Aneta Stańczyk z inicjatywy "Chcemy całego życia", która współorganizuje wydarzenie.
Będzie mowa o zaburzeniach edukacji sensorycznej, o edukacji włączającej, czyli jak włączyć dzieci ze spektrum autyzmu w system edukacji masowej. - Nie zawsze chęci idą w parze z umiejętnościami i nie zawsze pomysły, które są przedstawiane na szczeblu ministerialnym, są możliwe do zrealizowania w rzeczywistości naszej publicznej szkoły. Zaprosiliśmy dlatego jedną z twórczyń eksperymentu edukacyjnego dotyczącego właśnie edukacji włączającej, opartego na modelu Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku. Ten eksperyment trwa już od 3 lat i z dużymi sukcesami - informuje Aneta Stańczyk. Inne zagadnienie to Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny. Walorem konferencji jest to, że obejmuje część wykładową, ale też warsztatową.
Zapisy odbywają się poprzez stronę internetową Mazowieciego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, które współorganizuje konferencję. Należy wejść TU. Szczegółowych informacji udziela: Małgorzata Kowalczyk malgorzata.kowalczyk@mscdn.edu.pl, (48) 362 98 69 oraz sekretariat MSCDN, radom@mscdn.edu.pl, (48) 36 215 79. Konferencja odbędzie się 12 maja 2018 r. w MSCDN Wydział w Radomiu, ul. Kościuszki 5a.
Z Anetą Stańczyk rozmawialiśmy także o petycjach zgłaszanych przez inicjatywę "Chcemy całego życia" i o staraniach o Kartę N w Radomiu.
PROGRAM KONFERENCJI
8.30 – 9.00 Rejestracja uczestników
9.00 – 9.10 Powitanie
9.10 – 10.00 „Zaburzenia integracji sensorycznej w ASD” Magdalena Charbicka
10.00 – 11.00 "Edukacja włączająca dla uczniów z autyzmem – model Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku" Małgorzata Wokacz – Zaborowska
11.00 – 11.20 Przerwa kawowa
11.20 – 12.00 „Ile procent edukacji w edukacji, czyli gdzie pedagodzy zimują – wybrane zagadnienia z metodyki nauczania ucznia z ASD” Agnieszka Warszawa
12.00 – 12.30 „Autyzm w szkole – wyzwanie i szansa” Alicja Hińcza
12.30 – 13.00 „Edukacja włączająca z perspektywy rodzica” Sylwia Mądra
13.00 – 13.30 Przerwa kawowa
13.30 – 15.00 Warsztaty: (równolegle)
1. „Zaburzenia integracji sensorycznej w ASD” - Magdalena Charbicka
2. „ Porozmawiajmy o autyzmie (Rozmowa z osobą ze spektrum autyzmu oraz rodzicem)” - Agnieszka Warszawa, Sylwia Mądra
3. "Współpraca nauczycieli w zakresie realizacji IPET" – Renata Kaczor konsultant MSCDN Wydział w Radomiu
4. „ Jak efektywnie pracować z podopiecznym z autyzmem – rozwiązania praktyczne” - Anna Zgrzebniak
15.15 - 15.45 Panel dyskusyjny – podsumowanie konferencji i warsztatów, wnioski.