RADOM
Rekrutacja do przedszkoli i pierwszych klas szkół podstawowych - zmiany w zasadach rekrutacji
Rekrutacja do przedszkoli i pierwszych klas szkół podstawowych na nieco zmienionych zasadach - w tym roku rodzice nie będą musieli już osobiście dostarczać dokumentów do poszczególnych placówek.
Preferowane będzie wysłanie skanu lub zdjęć wniosku i oświadczeń dotyczących zaznaczonych kryteriów drogą mailową na adres przedszkola czy szkoły podstawowej „pierwszego wyboru”. Adresy e-mail i numery telefonów placówek znajdują się w ofercie każdego przedszkola czy szkoły podstawowej, na stronach internetowych placówek lub na stronie www.radom.pl w zakładce: Edukacja / szkoły i placówki samorządowe.
Pozostanie także możliwość dostarczenia dokumentów w wersji papierowej do placówki. Powinny one zostać umieszczone w kopercie i pozostawione w przygotowanej w przedszkolu lub szkole urnie. W każdej placówce zachowane są zaostrzone reguły sanitarne. Ewentualne konsultacje udzielane są wyłącznie telefonicznie i mailowo.
Nabór do I klas szkół podstawowych rozpocznie się 15 kwietnia, a do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych – 20 kwietnia. W obu przypadkach rodzice mają czas do 30 kwietnia na zarejestrowanie w systemie elektronicznym wniosków o przyjęcie i dostarczenie dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych.
Nabory, podobnie jak w poprzednich latach, będą prowadzone przy wsparciu systemu elektronicznego. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie: https://portal.oswiatawradomiu.pl/jst/radom/CMS/nabory.aspx
Listy dzieci zakwalifikowanych do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych zostaną opublikowane 6 maja, natomiast do listy zakwalifikowanych do pierwszych klas szkół podstawowych - 14 maja.