Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Franciszka Ksawera Cabrini, dziewica i zakonnica
Dziś jest: Niedziela, 22 grudnia 2024

RADOM

Co zrobić, gdy nie masz biletu, a w okolicy nie ma biletomatu?

piątek, 11 lutego 2022 09:01 / Autor: Michał Kaczor
Co zrobić, gdy nie masz biletu, a w okolicy nie ma biletomatu?
fot. Michał Kaczor/Radio Plus Radom
Michał Kaczor

W Radomiu działa kilkadziesiąt biletomatów. Wciąż jest jednak wiele miejsc, gdzie ich nie ma. Co zrobić w nagłej sytuacji, kiedy musimy jechać autobusem, a nie kupiliśmy wcześniej biletu?

Problem z zakupem biletu w nagłych sytuacjach nasilił się w czasie pandemii, gdy zwieszona została możliwość nabycia go u kierowcy. Co prawda od tego czasu w Radomiu pojawiło się więcej biletomatów, ale wciąż są miejsca, gdzie ich nie ma. W szczególności dotyczy to obrzeży miasta.

Co zatem zrobić w sytuacji, kiedy mamy nagłą sytuację i musimy jechać autobusem, a nie kupiliśmy wcześniej biletu? Jest kilka opcji.

 

Elektroniczna portmonetka

- Z pomocą śpieszy nam XXI wiek i wszystkie nowinki techniczne. Najprostszym sposobem jest Radomska Karta Miejska i elektroniczna portmonetka, którą można doładować kwotą do 200 złotych i jest ona aktywna do momentu wykorzystania wszystkich środków - tłumaczy Dawid Puton, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Aplikacja autobusowa na telefon

- Drugą możliwością jest zainstalowanie aplikacji, która umożliwi kupno elektronicznej formy biletów i jest ona honorowana przez kontrolerów biletów - dodaje Dawid Puton.

Aplikacja bankowa

- Trzecią i sporadycznie używaną opcją jest forma zakupu biletu w aplikacji bankowej. Niektóre banki mają taką możliwość, żeby kupić bilet autobusowy, czy do strefy płatnego parkowania - mówi.

Biletomat w autobusie

- Czwarta forma pojawia się w niektórych autobusach, czyli możliwość zapłaty kartą płatniczą w kasowniku. Wtedy na naszej karcie zapisywany jest token i jest odczytywany przez kontrolera - mówi Dawid Puton.

 

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu nie planuje na razie przywrócenia możliwości zakupu biletu u kierowcy.