RADOM
Umowa na budowę wiaduktu w ciągu ulicy Żeromskiego i Lubelskiej podpisana
Umowa na budowę wiaduktu w ciągu ulicy Żeromskiego i Lubelskiej została podpisana. Zgodnie z umową firma Trakcja S.A. będzie miała 24 miesiące na wykonanie inwestycji.
To inwestycja warta ponad 178 mln złotych. Część drogowa, za którą zapłaci miasto będzie kosztowała ponad 130 mln zł, a część kolejowa, czyli przede wszystkim budowa nowego peronu, finansowana przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe – ponad 47 mln zł. Na realizację inwestycji pozyskaliśmy 65 mln złotych z programu Polski Ład i 30 milionów złotych z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
- Bardzo ciesze się, że po wielu miesiącach ciężkiej pracy całego zespołu udało się ten kontrakt podpisać - mówi prezydent miasta Radosław Witkowski.
- Cieszę się, że mogę brać udział w tej wżnej chwili dla mieszakńców Radomia, ale i dla tych, którzy będa korzystać z lotniska w Radomiu - dodaje Andrzej Bittel, sekretarz stanu Ministerstwa Infrastruktury.
W podspisaniu umowy udział wziął wicewojewoda mazowiecki Artur Standowicz:
- Jest to dla nas drugi etap inwestycji - Piotr Majerczak, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Nowy wiadukt będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz po jednym buspasie. Na górze będą zlokalizowane przystanki, które umożliwią podróżnym m.in. dotarcie autobusami na Lotnisko Warszawa-Radom i z powrotem. Z peronu kolejowego na szczyt nowego obiektu będą prowadziły schody ruchome oraz windy - mówi Artur Szumisz, prezes zarządu, dyrektor generalny Trakcja S.A.
Na przystanku Radom Wschodni przewidziano peron wyspowy dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz pasażerów z ciężkimi bagażami, korzystających z lotniska. Dostęp z peronu na wiadukt drogowy będzie możliwy zarówno poprzez schody stałe, ruchome, jak również windy.
Nowy obiekt dla wygody pasażerów będzie wyposażony w wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco. Poruszanie się ułatwią czytelne oznakowania, elektroniczne wyświetlacze i gabloty z rozkładem jazdy, tablice informacyjne. Przy wejściach do peronów będą ustawione stojaki na rowery. Będzie LED-owe oświetlenie, nagłośnienie i monitoring. Dla osób niewidomych i niedowidzących będą ścieżki naprowadzające na powierzchni peronu.
Budowa peronu przy wiadukcie ul. Żeromskiego w Radomiu realizowana w ramach projektu „Poprawa Bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej w Radomiu" rozpocznie się w maju 2023 r. Zakończenie zaplanowano w II kwartale 2025 r.