RADOM
Zakończenie akcji „Nie hejtuję – reaguję” na Uniwersytecie Radomskim
W Radomiu podsumowano kampanię „Nie hejtuję — reaguję”. Akcja prowadzona była przez mazowiecką policję ze wsparciem kuratorium oświaty i Wydział Prawa i Administracji uniwersytetu w Radomiu.
Jej głównym celem było promowanie postaw równości, tolerancji i zachowań wolnych od uprzedzeń, podniesienie świadomości młodych ludzi czym jest tolerancja, walka ze stereotypami, które mogą w dalszej perspektywie prowadzić do eskalacji nienawiści w postaci aktów przemocy i nawoływania do popełnienia przestępstw.
Organizatorom kampanii zależało na stworzeniu przekazu i atmosfery stanowczego sprzeciwu przeciwko przejawom dyskryminacji w stosunku do różnych grup społecznych - mówi dziekan wydz. Prawa i Administracji Uniwersytetu Radomskiego prof. Joanna Smarż:
Statystki są przerażające. Z danych wynika, że ok. 50 proc. badanych doświadczyło hejtu lub cyberprzemocy - mówi Kamil Warda z wydz. prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Radomiu:
Hejt to problem, który najmocniej dotyka nastolatków, co jest związane z tym, jak dużo czasu młodzież spędza w internecie i jaką rolę pełni on w ich życiu. W związku z tym mazowiecka policja zdecydowała się zaprosić do tworzenia materiałów kampanii także dzieci i młodzież ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, aby jej przekazy były jak najbardziej atrakcyjne i zrozumiałe dla ich rówieśników:
Na konkurs wpłynęło ok. 70 filmów w trzech kategoriach. Jeden z nagrodzonych spotów nakręciły trzy studentki II roku Wydziału Prawa i Administracji na kierunku Bezpieczeństwo Wewnętrzne: Paulina Gójska, Julia Cis i Małgorzata Jastrzębska:
Nagrane podczas kampanii krótkie filmy znajdą się na stronie internetowej mazowieckiej policji a w przyszłości będą wykorzystywane w kampaniach prewencyjnych:
Badania przeprowadzone przez Uniwersytet Radomski znajdą się w monografii na temat tolerancji, a także bezpieczeństwa i problemów z tym związanych.