RADOM
Elektroniczna rekrutacja do szkół podstawowych
W Radomiu rekrutacja na rok szkolny 2015/2016 do szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina, będzie prowadzona z wykorzystaniem systemu informatycznego, w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji.
Do klas I w roku szkolnym 2015/2016 przyjmowane są:
dzieci 7 letnie (urodzone w roku 2008),
dzieci 6 letnie (urodzone w roku 2009).
Informacje ogólne:
1. Wnioski złożone w terminie rekrutacji są traktowane jednakowo (o przyjęciu nie decyduje kolejność zgłoszeń).
Adres strony dla rodziców: www.oswiatawradomiu.pl – zakładka Nabór do szkół podstawowych (strona będzie aktywna: od 14 marca godz. 8.00 - zapoznanie z ofertami publicznych szkół podstawowych oraz ofertami klas pierwszych w szkołach podstawowych);
2. Elektroniczny system ewidencji wniosków będzie dostępny w internecie na stronie: www.oswiatawradomiu.pl – zakładka: Nabór do szkół podstawowych od 16 marca godz. 8.00 do 30 marca do godz. 12.00.
3. Rodzice/prawni opiekunowie:
wypełniają w systemie informatycznym wniosek/zgłoszenie o przyjęcie dziecka,
drukują wypełniony wniosek/zgłoszenie i po podpisaniu, składają go w szkole pierwszego wyboru.
4. Kandydaci zamieszkali w obwodzie danej szkoły podstawowej, którzy ubiegają się o przyjęcie do klasy I wyłącznie w tej szkole - przyjmowani są z urzędu na podstawie zgłoszenia.
Wypełnione zgłoszenie podpisują oboje rodzice/prawni opiekunowie i składają w szkole obwodowej.
Podpisy złożone na zgłoszeniu są potwierdzeniem zgodności informacji zawartych w zgłoszeniu ze stanem faktycznym.
Skorzystanie z miejsca w szkole obwodowej jest prawem rodzica, ale nie jest jego obowiązkiem tzn. dziecko ma zapewnione miejsce w klasie I w szkole obwodowej, ale nie musi z niego skorzystać i może starać się o przyjęcie do innej szkoły.
Umieszczenie na liście preferencji (na dowolnej pozycji) szkoły obwodowej oznacza, że dziecko ma zapewnione miejsce w tej szkole w sytuacji, gdy nie zostanie zakwalifikowane do innej szkoły.
5. Kandydaci spoza obwodu
Kandydaci, dla których wybrana szkoła nie jest szkołą obwodową, biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym.
Niezależnie od liczby wybranych szkół rodzice/prawni opiekunowie składają wniosek o przyjęcie dziecka do szkoły pierwszego wyboru tj. tej umieszczonej na pierwszym miejscu na liście preferencji.
Rodzice mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka do maksymalnie 3 wybranych przez siebie szkół podstawowych.
Kandydaci przyjmowani są na podstawie kryteriów, którym została przypisana określona liczba punktów.
Zasady i terminarz rekrutacji:
14 marca 2015 r. godz. 8.00 - publikacja ofert publicznych szkół podstawowych na rok szkolny 2015/2016 na stronie internetowej: www.oswiatawradomiu.pl - zakładka: Nabór do szkół podstawowych.
16 marca godz. 8.00 – 30 marca 2015 r. do godz. 12.00 - rekrutacja elektroniczna dzieci przystępujących do naboru oraz dostarczenie do szkoły pierwszego wyboru podpisanego wniosku/zgłoszenia.
31 marca – 16 kwietnia - próba sprawności fizycznej dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie do oddziałów sportowych (kandydatów ubiegających się o przyjęcie do oddziałów sportowych obowiązuje - tak jak wszystkich kandydatów - ostateczny termin składania wniosków do szkół tj. 30 marca -pomimo, iż próby sprawności fizycznej trwają do 16 kwietnia),
21 kwietnia 2015 r. godz. 12.00 - ogłoszenie list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych w szkołach podstawowych (wyniki naboru można sprawdzić na stronie internetowej dla rodziców oraz w szkołach uczestniczących w rekrutacji),
21 kwietnia godz.12.00 - 27 kwietnia 2015 r. do godz.12.00 – złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka w szkole, do której zostało zakwalifikowane. Złożenie woli dotyczy rodziców dzieci uczestniczących w rekrutacji otwartej – wybrana szkoła nieobwodowa.
Brak potwierdzenia woli jest równoznaczny z rezygnacją z miejsca w danej placówce.
27 kwietnia 2015 r. godz. 15.00 – opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych do wybranej placówki.
Ważne pojęcia:
rodzina wielodzietna- rodzina, która posiada co najmniej troje dzieci;
za osobę samotnie wychowującą dzieci uważa się jednego z rodziców albo opiekuna prawnego, jeżeli osoba ta jest panną, kawalerem, wdową, wdowcem, rozwódką, rozwodnikiem albo osobą, w stosunku do której orzeczono separację, chyba że wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem. Za osobę samotnie wychowującą dzieci uważa się również osobę pozostającą w związku małżeńskim, jeżeli jej małżonek został pozbawiony praw rodzicielskich lub odbywa karę pozbawienia wolności.
Rekrutacja uzupełniająca, w przypadku wolnych miejsc, prowadzona będzie przez poszczególne placówki oświatowe, w terminach określonych przez szkołę.
Rekrutacja dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Rekrutacja dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego ze względu na niepełnosprawność
Podstawą zapisania dziecka do oddziału integracyjnego lub oddziału specjalnego jest złożenie w sekretariacie Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego w Radomiu, ul. Żeromskiego 53:
wniosku o skierowanie do kształcenia specjalnego do klasy pierwszej integracyjnej w szkole podstawowej prowadzącej tego typu oddziały (druki wniosków do pobrania w sekretariacie ww. Wydziału - pokój 268);
orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydawane jest na wniosek rodzica/opiekuna prawnego dziecka przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną;
Wyjaśnienia dodatkowe
Kryteria główne (1-7) – zgodne z ustawą o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.):
1. Wielodzietność rodziny kandydata;
2. Niepełnosprawność kandydata;
3. Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4. Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5. Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6. Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7. Objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Kryteria dodatkowe (1-4) – obowiązujące w roku szkolnym 2015/2016 w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Radomia:
1. Kandydat uczęszczał do oddziału przedszkolnego w tej szkole – kontynuacja nauki;
2. Rodzeństwo kandydata realizuje obowiązek szkolny w tej szkole;
3. Miejsce pracy rodzica/ prawnego opiekuna* lub miejsce zamieszkania osoby sprawującej opiekę nad dzieckiem po szkole (np. dziadkowie) jest w pobliżu szkoły;
4. Inna uzasadniona przez rodzica/ prawnego opiekuna* sytuacja.
Tryb odwołania od wyników rekrutacji (art. 20zc ust. 6-9 ustawy):
W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic/opiekun prawny kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danego publicznej szkoły.
Komisja rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia złożenia wniosku przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata podaje przyczyny odmowy przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
Rodzic/opiekun prawny kandydata w terminie 7 dni od otrzymania uzasadnienia może złożyć odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej do dyrektora szkoły.
Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od daty jego złożenia i powiadamia rodzica/opiekuna prawnego kandydata o rozstrzygnięciu.
Rodzic /opiekun prawny kandydata może złożyć skargę na decyzję dyrektora do sądu administracyjnego.