REGION
Krok do przodu w przebudowie kolejowej 8
Inwestycja obejmuje modernizację 27 km linii kolejowej oraz przebudowę peronów i układu torowego na szlakach i stacjach. Perony będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wybudowana zostanie również kładka dla pieszych na stacji Warszawa Okęcie i przebudowana kładka na stacji Piaseczno. W Czachówku Południowym powstanie zaś przejście podziemne. – Modernizacja linii kolejowej od stacji Warszawa Okęcie przez Piaseczno do Czachówka będzie polegała na rozbiórce i budowie od nowa torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej na całym odcinku. Poza kompleksową modernizacją torów szlakowych zadaniem wykonawcy będzie przebudowa układu torowego stacji Warszawa Okęcie, Piaseczno i Czachówek Południowy w celu usprawnienia obsługi ruchu aglomeracyjnego. Umożliwi to przewoźnikom takim jak Szybka Kolej Miejska uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii – mówi Marcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji. Inwestycja będzie kosztować ponad 460 mln zł. Wykona ją firma Trakcja PRKiI. – Trakcja PRKiI ma wieloletnie doświadczenie w realizacji kilkakrotnie większych kontraktów. Dysponujemy kompleksowym potencjałem specjalistycznego sprzętu i przygotowaliśmy już zaplecza budowy, jesteśmy zatem przygotowani do niezwłocznego rozpoczęcia prac – podkreśla Sławomir Raczyński, wiceprezes zarządu oraz dyrektor ds. produkcji w Trakcji PRKiI. Po remoncie pociągi mają przyśpieszyć do 160 km/h.
Cały czas czekamy na przebudowę odcinka Czachówek - Radom. To z kolei 63 km. Przypomnijmy, że PKP PLK zerwały umowę z wykonawcą ze względu na niedotrzymywanie terminów. Jesienią mają zostać ogłoszone przetargi na na odcinki Warka - Radom i Czachówek - Warka. To jedna z najbardziej przedłużających się w czasie inwestycji w regionie. Kilka razy zmieniany był termin jej realizacji. Pierwotnie przebudowa miała zakończyć się w 2013 roku. Obecnie zakończenie modernizacji całej trasy planowane jest w perspektywie finansowania UE na lata 2014 – 2020.