REGION
Grójec-Warszawa przeszedł weryfikację
Coraz bliżej do rozpoczęcia budowy trasy ekspresowej z Grójca do Warszawy. Wniosek złożony w ramach przetargu na przebudowę krajowej "siódemki" przeszedł weryfikację. Teraz czas na drugi etap.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wysłała zaproszenia i już w listopadzie firmy złożą swoje oferty. Warto dodać, że wszystkie wnioski złożone przez firmy i konsorcja na poszczególne odcinki przeszły pozytywną weryfikację. Budową odcinka Warszawa-Lotnisko-Lesznowola zainteresowanych jest 19 firm; Lesznowola - Tarczyn - 19; zaś Tarczyn - obwodnica Grójca - 20. Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki: Warszawa-Lotnisko-Lesznowola - ok. 6,6 km; Lesznowola - Tarczyn - ok. 14,8 km i Tarczyn - obwodnica Grójca ok. 7,9 km.
Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zamawiający wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone maksymalnie w ciągu 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca).