REGION
Kto wybuduję ekspresówkę Warszawa - Grójec?
14 firm zgłosiło się do zaprojektowania i budowy kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7 z Grójca do Warszawy.
Budowany odcinek ma mieć niemal 8 km - od obwodnicy Grójca do węzła Tarczyn Północ. Inwestycja ma być realizowana w ciągu istniejącej drogi krajowej. Trasa ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym 12 m pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Zbudowany zostanie także węzeł Tarczyn Południe, wiadukty, mosty, kładka dla pieszych, przejścia dla zwierząt oraz infrastruktura towarzysząca.
Najwięcej za projekt i budowę zażyczyła sobie TORPOL S.A. To 279 mln zł. Najtańszą ofertę przedstawiła Mota-Engil Central Europe S.A (203 mln zł). O ile ceny są różne, to termin realizacji jednakowy - 34 miesiące z gwarancją jakości na 10 lat. Teraz będzie czas na wyłonienie wykonawcy. Kryteria to m.in. cena, okres gwarancji, termin realizacji. Umowa na zostać podpisana w połowie tego roku.
Przypomnijmy, że budowa ekspresówki z Warszawy do Grójca podzielona została na 3 odcinki: węzeł Warszawa-Lotnisko – węzeł Lesznowola – ok. 6,6 km, węzeł Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km, Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km. W sumie to 29 km. Oferty dotyczące pozostałych dwóch odcinków będą otwarte jeszcze w tym miesiącu.