Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

REGION

Pociągi wróciły do Opoczna

piątek, 11 sierpnia 2017 06:01 / Autor: Marcin Prejs
Pociągi wróciły do Opoczna
Marcin Prejs

Zakończył trwający miesiąc remont Centralnej Magistrali Kolejowej na odcinku z Opoczna do Włoszczowy. Zamkniętą na czas prac linią ponownie jeżdżą pociągi.

Prace remontowe na Centralnej Magistrali Kolejowej prowadzone były od 10 lipca do 10 sierpnia. W tym czasie CMK był zamknięta, a pociągi jeździły objazdami. Wiązało się to ze sporymi utrudnieniami również dla podróżnych korzystających z przystanku Opoczno Południe, gdzie przez miesiąc zatrzymywały się jedynie nieliczne składy. Teraz sytuacja wróciła do normy.

A przez miesiąc PKP PLK zrobiły naprawdę sporo. W tym czasie wybudowany został nowy posterunek techniczny w Pilichowicach, zamontowano również 34 rozjazdy oraz wywieszono prawie 50 km sieci trakcyjnej. A wszystko po to, by w przyszłości pociągi mogły tu mknąć nawet 230 km/h.

Nowy posterunek w Pilichowicach podzielił szlak Opoczno Południowe - Olszamowice na dwa odcinki. Dzięki temu zwiększa się przepustowość linii, tzn. możliwość przejazdu większej liczby pociągów. Zapewniona jest także sprawniejsza obsługa składów w sytuacjach zamknięcia jednego z torów.

PKP PLK zgodnie z harmonogramem prowadzą na Centralnej Magistrali Kolejowej 5 projektów: modernizacje stacji Olszamowice i Włoszczowa Północ, prace przy budowie posterunku w Pilichowicach oraz wymianę sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice - Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice. Prace trwają od marca i zakończą się do końca roku. Większość robót była i jest realizowana bez ograniczeń w ruchu pociągów. Poziom zaawansowania wszystkich zadań zbliża się do 70 procent.

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na CMK, po zakończeniu wszystkich prac, zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200, a następnie 230 km/h. Obecne zadania są częścią większego projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.