REGION
Zielone światło dla S7
Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję o zezwoleniu na budowę fragmentu wylotu trasy S7 Warszawa-Grójec. Decyzja wojewody jest finalizacją zezwoleń dla odcinka C tej inwestycji.
Inwestycja polega na budowie ok. 2 km fragmentu południowego wylotu trasy S7 Warszawa-Grójec. Decyzja wojewody jest finalizacją zezwoleń dla odcinka C tej inwestycji. Długość całego odcinka składającego się z trzech fragmentów wynosi w sumie 7,9 km. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.
Obecna decyzja wojewody zatwierdzająca projekt budowlany i zezwalająca na budowę, dotyczy części odcinka C: od węzła „Tarczyn Północ” (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7.
Odcinek C o łącznej długości około 7,9 km - od węzła Tarczyn Południe na odcinku ok. 4,5 km będzie przebiegać po starym śladzie do istniejącej obwodnicy Grójca. Droga będzie posiadała dwie jezdnie po 2 pasy ruchu. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego w powiecie piaseczyńskim, grójeckim oraz na obszarze gminy Tarczyn i gminy Grójec. W skład całego odcinka C wejdzie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych oraz dwa przejścia dla zwierząt. Inwestycja kosztować będzie 203,5 mln zł.
Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec o łącznej długości ok. 29 km została podzielona na trzy odcinki: A - odcinek od w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem), długości ok. 6,64 km; B - odcinek od w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem), długości ok. 14,8 km oraz C - odcinek od w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca, długości ok. 7,9 km.