REGION
Osiem firm chce budować kolejny odcinek S7
Duże zainteresowanie firm budową odcinka drogi ekspresowej S7 na Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola - aż osiem firm i konsorcjów złożyło oferty w przetargu ogłoszonym przez mazowiecki oddział GDDKiA na kontynuację projektowania i budowę południowego wylotu z Warszawy.
Najniższą ofertę na kwotę 457 mln 327 tys. zł złożyła firma Polaqua, natomiast najwyższą firma Strabag na kwotę 539 mln 437 tys. zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma na realizację inwestycji za mało pieniędzy, nawet w stosunku do pierwszej z ofert. Dysponuje budżetem wynoszącym 331 mln 065 tys. 420,56 złotych brutto.
Umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w lutym 2020 roku. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 26 miesięcy od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosku o ZRID po pięciu miesiącach od podpisania umowy). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest na jesień 2022 roku.
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja (optymalizacja) projektowania, uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.
– Po wielokrotnych wezwaniach dotychczasowego generalnego wykonawcy, firmy Rubau Polska, do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu 16 maja tego roku, GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą. 26 lipca ogłosiliśmy przetarg na wybór nowego wykonawcy, który wybuduje pierwszy z trzech odcinków południowego wylotu z Warszawy w ciągu S7 – czytamy w komunikacie.
Budowa S7 na południe od Warszawy została podzielona na trzy odcinki:
- odcinek A: węzeł Lotnisko (bez węzła) – węzeł Lesznowola (z węzłem); długość około 6,64 km; parametry techniczne – dwie jezdnie po trzy pasy ruchu; węzły drogowe; Zamienie, Lesznowola; obiekty inżynierskie – 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa.
- odcinek B: węzeł Lesznowola (bez węzła) – węzeł Tarczyn Północ (z węzłem), długość około 14,8 km. Wykonawcą robót jest IDS-BUD, wartość kontraktu to 388 mln, 700 tys. zł brutto. Na odcinku powstaną: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, węzły drogowe Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, obiekty inżynierskie – 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową.
- odcinek C: od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca, ma długość około 7,9 km, wykonawcą robót jest Mota-Engil Central Europe. Wartość kontraktu to 203 mln 400 tys. zł. Trasa będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, węzeł drogowy Tarczyn Południe, 10 wiaduktów, kładkę dla pieszych nad drogą ekspresową.
– 3 października wojewoda mazowiecki wydał decyzję ZRID dla 1,3 km odcinka zadania B. Całe zadanie zostało podzielone na dwie części. Pierwsza to 1,3 km od węzła Lesznowola w kierunku Grójca, a druga to dalsze około 13,5 km kończące się na węźle Tarczyn Północ. W zakresie 13,5-kilometrowej części toczy się postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji ZRID. Po uzupełnieniu dokumentacji przez wykonawcę wojewoda mazowiecki wyda dokument umożliwiający rozpoczęcie robót w terenie.
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego.