REGION
Pięć firm chce zaprojektować obwodnicę Skaryszewa
Pięć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie 6-kilometrowej obwodnicy Skaryszewa. Najniższa oferta opiewa na kwotę nieco ponad 1 mln 900 tys. zł.
Jak informuje GDDKiA oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Umowa z projektantem, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w IV kwartale 2020 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 35 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej przewidywane jest na koniec 2023 r.
Inwestycja została ujęta w projekcie Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. W tym tygodniu otworzone będą jeszcze oferty na zaprojektowanie obwodnic Zwolenia i Łącka.
Najniższą ofertę w przetargu na zaprojektowanie obwodnicy Skaryszewa na kwotę 1 942 293,00 zł. złożyła firma Value Engineering. Kosztorys inwestorski: 2 247 210,00 zł. Pozostałe oferty: 1. 2 015 355,00 zł, Mosty Katowice, 2. 2 453 198,10 zł, Lafrentz Polska, 3. 2 185 710,00 zł, Multiconsult Polska, 4. 1 987 680,00 zł, Arkas-Projekt.
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: zespół projektowy - 18%, zespół środowiskowy - 10%, zespół geologiczny - 6%, liczba wizji lokalnych - 6% cena - 60%.
Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.Przewiduje się powstanie obwodnicy Skaryszewa w nowym śladzie drogi krajowej nr 9 jako drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego). Zostanie zaprojektowana w układzie ruchu północ-południe, po wschodniej lub zachodniej stronie miejscowości, w zależności od wybranego wariantu.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Skaryszewa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 9 z Radomia, w kierunku południowym. Jest to ważny szlak komunikacyjny w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego, Opatowa i dalej Rzeszowa. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Skaryszewie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła również uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z planowanej drogi ekspresowej S12. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Program budowy 100 obwodnic w województwie mazowieckim zakłada budowę 9 obwodnic:
Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60, Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79, Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60, Ostrołęki w ciągu drogi krajowej n 53, Pułtuska w ciągu dróg krajowych nr 57 i 61, Siedlec w ciągu drogi krajowej nr 63, Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9, Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63, Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79.
Jednym z najważniejszych efektów realizacji Programu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej.